شهرکرد؛

انجام موفقیت آمیز جراحی ميكروسكوپی شريان قاعده ای مغز

اولين جراحی ميكروسكوپی شريان قاعده ای مغز با موفقيت در استان چهارمحال و بختياری انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ فوق تخصص جراحی عروق مغز و عضو هيأت علمی دانشگاه علوم پزشكی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختياری گفت: دو عمل جراحی دشوار ميكروسكوپی شريان قاعده ای مغز با موفقیت در بیمارستان آيت الله كاشانی شهركرد انجام شد.

احمدرضا رفیعی افزود: در جراحی اول بيمار ۵۸ ساله با علائم اولیه سردرد و گردن درد شديد و تشخیص دو آنوریسم و خونریزی مغزی، پس از يک عمل جراحی پر خطر که 10 ساعت به طول انجامید، ضمن ترميم هر دو آنوريسم و انجام مراقبت های ويژه، هوشياری کامل را به دست آورد.

وی ادامه داد: در مورد دوم هم مرد ۶۵ ساله ای كه به علت خونريزی مغزی در بیمارستان بستری شده بود، با مشاوره تيم پزشكی و رضايت خانواده مورد عمل جراحی ميكروسكوپی مغز قرار گرفت.

رفیعی اضافه کرد: در اين عمل جراحی با ریسک بالا، بیماری آنوريسم كه موجب شكنندگی رگ های مغز و خونريزی مغزی می شود، درمان شد.

وی با بیان اینکه در حین این عمل جراحی، امکان مرگ و یا فلج شدن اندام حرکتی بیمار وجود دارد، گفت: خوشبختانه در اين 2 مورد عمل جراحي، بيماران بدون هيچ گونه عارضه جدي، بعد از مراقبت در ICU به بخش مغز و اعصاب منتقل شدند و حال عمومی آن ها مساعد است.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار