بجنورد؛

آزادی جوانترین و مسن ترین زندانیان در خراسان شمالی

همزمان با دهه کرامت جوان ترین و مسن ترین زندانی حوادث رانندگی غیر عمد در استان آزاد شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بچنورد، مدیر کل زندان های استان گفت: جوان ۲۴ ساله و مرد ۶۰ ساله که در حوادث رانندگی مرتکب قتل غیر عمد شده بودند با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شیروان و مددکاران و کمک مالی خیرین و ستاد دیه از زندان آزاد شدند

بلوکی بابیان اینکه جوان 24 ساله سال گذشته طی حادثه تصادف در ماه حرام مرتکب قتل غیر عمد شد و محکوم به پرداخت ۲۲۶ میلیون تومان دیه شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۸۳ میلیون تومان از دیه فرد مقتول با تعهد بیمه توسعه توسط بیمه ایران واریز و۴۰ میلیون تومان نیز از سوی ستاد دیه کشور و کمک خیرین پرداخت و سه میلیون تومان نیز توسط خود فرد تامین شد.

وی از آزادی زندانی ۶۰ ساله مشهدی که بر اثر سانحه تصادف از سال ۹۳ در زندان های استان به سر می بردگفت : این فرد نیز در سال ۹۰ در محدوده حوزه قضایی شهرستان فاروج بر اثر تصادف اتوبوس مرتکب مصدومیت چند نفر و فوت یک نفر و محکوم به پرداخت ۱۱۲ میلیون تومان دیه شد.

وی تصریح کرد : از این مبلغ نیز ۶۰ میلیون تومان توسط بیمه ایران ، ۱۶ میلیون تومان از محل کمک ستاد دیه استان و مابقی نیز توسط شورای حل اختلاف و مددکاران از اولیای دم و شکات پرونده رضایت گرفته شد.

هم اکنون ۱۴۲ زندانی جرایم غیرعمد در زندان های این استان محکومیت خود را تحمل می کنند.

شماره حساب ٨٨٨٨٨ قابل واریز در کلیه شعب بانک تجارت سراسر کشور به نام ستاد دیه استان برای واریز کمک نقدی خیرین و مردم نیکوکار است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.