خانلری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پیام اصلی "واقعه عاشورا" پایبندی به ارزش‌هاست/ حس همدردی عمیق ارامنه با واقعه عاشورا

نماینده مردم ارامنه شمال معتقد است؛ پیام اصلی واقعه عاشورا پایبندی به اصول و ارزش‌هاست.

خالقی"کارن خانلری" نماینده ارامنه شمال در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه ارامنه از دیرباز نسبت به امام حسین (ع) و واقعه عاشورا احترام عمیقی قائل بودند، گفت: ارامنه با توجه به فلسفه مصلوب شدن حضرت عیسی مسیح (ع) در راه ارزش‌های خود حس همدردی بسیار عمیقی با واقعه عاشورا دارند.

وی با اشاره به شِمر زمانه ما نیز گفت: بیان آنکه چه چیزی و یا چه کسی شمر زمانه ماست بسیار سخت است زیرا امروز انواع مختلف شِمرها وجود دارد.

خانلری ادامه داد: به جای توجه به آنکه چه کسی و یا کسانی نقش شمر را دارند باید پیام اصلی واقعه عاشورا که همان پایبندی به اصول و ارزش‌هاست را مورد توجه قرار دهیم و با این روحیه در هر عرصه‌ای باید ایفای نقش کرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: شِمرها و یزیدیان در هر برهه و مکانی وجود دارند اما ما باید با روحیه‌ و پیامی که امام حسین (ع) در روز عاشورا به ما داده برای حفظ ارزش‌ها تا پای جانمان برویم.

نماینده مردم ارامنه شمال همچنین در ادامه با اشاره به واقعه حلب و شهادت بسیاری از مردم بی‌گناه گفت: طی روزهای اخیر جیش‌النصره از هم‌پیمانان داعش یکسری حملاتی را در شهر حلب انجام داد که در این راستا محله ارمنی‌نشین این منطقه هم مورد حملات آنها قرار گرفت.

وی تصریح کرد: نیروهای داوطلب ارامنه سالهاست در کنار برادران و ارتش سوریه‌ای خود علیه داعش می‌جنگند و تاکنون شهدای زیادی را در این میان داشته‌اند.

خانلری با بیان اینکه حمله اخیر داعش به حلب یکی از بزرگترین درگیری‌ها طی سالهای اخیر در مناطق ارامنه‌نشین سوریه بود، خاطرنشان کرد: طی این حمله دو تن از سربازان ارمنی هم به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار