شهرکرد؛

فعالیت 206 مدرسه ابتدایی با کمتر از 20 دانش آموز

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در سال تحصیلی جدید، 206 مدرسه ابتدایی استان با کمتر از 20 دانش آموز فعالیت می کند.

وجود 206 مدرسه ابتدایی با کمتر از 20 دانش آموزبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ فرج الله اعرابی هدف از فعالیت این مدارس را ایجاد عدالت آموزشی در مناطق مختلف استان و بالا بردن ضریب پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی بیان کرد.

وی افزود: از این تعداد، 39 مدرسه زیر 5 دانش آموز، 103 مدرسه 6 تا 10 دانش آموز و 64 مدرسه 11 تا 15 دانش آموز دارد.

اعرابی اضافه کرد: هم اکنون یک هزار و 9 مدرسه ابتدایی با 4 هزار و 562 کلاس درس در استان فعال است که از این تعداد چهار هزار و 160 کلاس دولتی و 402 کلاس غیر دولتی می باشد.

وی با بیان اینکه امسال 95 هزار و 431 دانش آموز مقطع ابتدایی در استان مشغول به تحصیل هستند گفت: 92 درصد از این دانش آموزان در مدارس دولتی تحصیل می کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال گذشته بیش از 12 هزار نوآموز در استان آموزش دیدند که از این تعداد 10 هزار و 874 نوآموز 5 تا 6 سال جذب پیش دبستانی شدند.

اعرابی ادامه داد: یک هزار و 142 نو آموز نیز در مناطق محروم به صورت رایگان و حمایت دولتی زیر پوشش آموزش پیش دبستانی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه مهمترین رسالت دوره آموزش ابتدایی در کشور پوشش تحصیلی 100 درصد دانش آموزان این مقطع است اضافه کرد: بر اساس مرکز آمار وزارت آموزش و پرورش 99 و هشت دهم درصد دانش آموزان ابتدایی استان مشغول به تحصیل می باشند.

اعرابی ادامه داد: میانگین پوشش تحصیل مقطع ابتدایی کشور 98 و شش دهم درصد و چهارمحال و بختیاری یک و 2 دهم از میانگین کشوری بالاتر است.

وی گفت: همچنین جذب خالص پایه اول ابتدایی استان 99 و بیست و هشت دهم درصد است که از میانگین کشوری یک و نیم درصد بالاتر می باشد.

اعرابی افزود: در سال تحصیلی جاری 186 دانش آموز بازمانده از تحصیل نیز در تمام پایه های مقطع ابتدایی استان وجود دارد.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار