سرلشکر باقری در کنگره شهدای فاوا دفاع مقدس:

هیچ متجاوزی جرأت تجاوز به ایران را ندارد/ پیروزی‌های حلب و موصل دستاورد فرهنگ دفاع مقدس است



رییس ستادکل نیروهای مسلح گفت: پیروزی‌های حلب و موصل و مبارزه با تروریست در منطقه دستاورد فرهنگ عاشورای دفاع مقدس و مقاومت است.

هیچ دشمنی جرأت تجاوز به ایران را ندارد/ پیروزی‌های حلب و موصل دستاورد فرهنگ دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرلشکر محمد باقری رییس ستادکل نیروهای مسلح در کنگره 6500 شهدای فاوا دفاع مقدس که صبح امروز در فرهنگسرای بهمن برگزار شد گفت: پیروزی‌های حلب و موصل و مبارزه با تروریست در منطقه دستاورد فرهنگ عاشورای دفاع مقدس و مقاومت است.

وی افزود: شهدای مدافع حرم با دفاع در صحنه انقلاب اسلامی امنیت و آرامش را برای ما تضمین کردند و از حرم و حریم ولایت دفاع جانانه می‌کنند.

سرلشکر باقری ادامه داد: نقش مخابرات و ارتباطات در هر نبردی بی‌بدیل است، در دوران دفاع مقدس همین گونه بوده و هیچ عملیاتی بدون دیدن مخابرات چه آفندی و چه پدافندی متصور نبود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هیچگاه ندیدیم عناصر مخابراتی در خطوط مقدم و در کنار فرماندهان در نبردها پا پس بکشند. رازداری و امانتداری از ویژگی‌های عناصر مخابراتی ما در دوران دفاع مقدس بود، همواره مورد اعتماد فرماندهان بودند و برادران مخابراتی ما در دوران دفاع مقدس در نبردهای مخابراتی و اطلاعاتی به شیوه‌های مختلف جنگ الکترونیک، مسلط بودند.

وی افزود: کشورهایی که امروز ادعای مقابله با تروریست می‌کنند همه‌شان پشتیبان کشوری بودند که به کشور ما حمله کرد و سیستم‌های پیشرفته جنگ الکترونیک و مخابراتی را در اختیار آن گذاشته بودند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: در دفاع مقدس به ندرت این مسئله پیش می‌آمد که ارتباط مخابراتی قطع یا با خلل مواجه شود، این یکی از دستاوردهای بزرگ آن دوران بود، با کمبود شدید اقلام و تجهیزات مخابراتی روبرو بودیم و اگر رمزکننده‌ای را در اختیار ما می‌گذاشتند اول روش بازگشایی آن را به دشمن می‌دادند.

سرلشکر باقری ادامه داد: در موارد متعددی در دفاع مقدس عنصر مخابراتی ما به خطوط مخابراتی دشمن نفوذ می‌کرد و ما متوجه می‌شدیم سنگر کمین دشمن کجا قرار دارد. برقراری رادیو در میدان نبرد از دیگر اقدامات قابل توجه شهدای مخابرات بود.

وی عنوان کرد: در گذشته با وجود پادشاهان نالایق و وابسته همواره به ملت ما ظلم شده بود، اما در دفاع مقدس شهدای ما به نحوی عمل کردند که سربلندی دائمی نصیب کشور ما شد. آیا امروز مردم عراق به آن گذشته‌ها افتخار می‌کنند یا از آن بیزارند؟ برخی عراقی ها را سراغ دارم که حتی در جنگ با ایران تلفات داده‌اند، اما شهدای ما را شهید خطاب می‌کنند.

سرلشکر باقری دفاع مقدس را آغاز دوران خودکفایی و خودباوری ملت دانست و افزود: در کشور کسی نمی‌تواند بگوید که نمی‌توانیم کاری را انجام ندهیم و افتخار دفاع مقدس این است که همه مسئولین اذعان دارند ما می‌توانیم و قادر هستیم بر همه مشکلات و تحریم‌ها فائق آییم، این به برکت خون شهیدان است. هیچ دشمنی جرأت تجاوز به ایران را ندارد و دفاع مقدس نشان داد که چگونه با دشمن برخورد می‌شود.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با عنوان اینکه در تحولات منطقه بیشترین سهم را داریم ادامه داد: افتخار می‌کنیم که پرچمدار مبارزه با تروریسم هستیم و ما تجهیزات پیشرفته مخابراتی را در کشور تولید کرده‌ایم امروزه نبردهای شبکه محور و سایبری در جهان در جریان است و ما بایستی خودمان را برای صحنه‌های آینده آماده کنیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Japan
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۳ دی ۱۳۹۵
لبیک یا خامنه ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۰۲ دی ۱۳۹۵
خدا قوت برادر
China
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۲ دی ۱۳۹۵
درود بر شرف تمامی شهدای این سرزمین که همیشه سربلندی ایران را در تمامی دورانها نگهداری کردند. سردار اگه یه جهاد کنید که ریشه این دزدای این سرزمینو بکنید کل شهدا رو خوشحال کردید . به امید سرافرازی پرچم ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۳۱ ۰۲ دی ۱۳۹۵
درود بر فرماندهان رشید ایران که با وجود این فرماندهان ملت ایران در مقابل دشمنان احساس غرور می کنند
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۱:۵۳ ۰۲ دی ۱۳۹۵
سردار خدارا شکرمی کنیم که ما چنین فرماندهان شجاعی داریم عزت وسر بلندی کشور مرهون خون شهداء وشماها مجاهدان می باشد از دولت محترم تقاضا دارم نسبت به بودجه نظامی کشور به حد نیاز کمک کند چون ارامش واسایش ما درگرو نیروها مسلح است
آخرین اخبار