همدان؛

نماز جمعه همدان

خطیب جمعه همدان گفت مردم دارالمومنین همدان پیشگام در تجلی حماسه نهم دی بودند

نماز جمعه همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ آیت الله طه محمدی افزود: در حماسه 9 دی که همه برای حمایت از ولایت آمده بودند همدانی ها پیشگام شدند چرا که آنها دو روز زودتر یعنی در هفتم دی ماه سال 88 تحصن کردند و این از افتخارات شهر دارالمومنین همدان است.

امام جمعه همدان گفت: روز گذشته در سالروز حماسه 9 دی در سراسر کشور مردم با بصیرت تجمع کرده و فتنه گران را محکوم کردند اما باید بدانیم که ولایت مداری مردم، نقش عاشورایی و همه ارگان های بسیج و سپاه و همه در از بین بردن فتنه 88 نقش داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه فتنه 88 عبرت است برای ما تا مبادا از هوای نفس غافل شویم ،گفت: دلایل اینکه سران فتنه فریب دشمن را خوردند و این برنامه را ایجاد کردند باید برای مردم تجزیه و تحلیل شود چراکه سران فتنه خودشان را وارث و فرزند انقلاب می دانستند اما یکباره زحمت های چندین ساله را خاکستر کردند و آب به آسیاب دشمن ریخته و به ارزش های نظام پشت کردند.

وی بصیرت، بیداری و زمان شناسی را متعلق به همه دوران دانست و گفت:فتنه از زمان پیامبر اسلام (ص) و حضرت علی (ع) وجود داشته و همیشه وجود دارد و باید در این زمینه با بصیرت و بیداری در برابر این فتنه ها ایستادگی کرد.

آیت الله طه محمدی نخستین عامل در برابر فتنه را نقش ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: ولایت مداری مردم ، بیداری و مساله عاشورا و امام حسین (ع) از عواملی بود که منجر به خاموش کردن فتنه 88 شد.

وی با بیان اینکه دشمنان همیشه در حال برنامه ریزی و دسیسه علیه ملت ایران هستند گفت: باید با توجه به  فرمایشات رهبر معظم انقلاب همیشه بصیرت خود را حفظ کنیم.
امام جمعه همدان در بخش دیگری از خطبه ها به شکل گیری آتش بس در سوریه اشاره و خاطر نشان کرد : فتنه داعش هم به یاری خدا و با تلاش روسیه و ایران مهار و آتش بس برقرار شده است .

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به آسیب های اجتماعی از جمله طلاق گفت: با کمک خیران در این استان یک مجمع صیانت از بنیاد خانواده با حضور  مشاور زن و مرد تشکیل شده که در مدت فعالیت یک سال و نیم خود بسیاری از زوج های متقاضی طلاق را منصرف کرده و به صلح و آرامش رسانده است

وی افزود با تشکیل این مجمع آمار طلاق در همدان کاهش یافته است

آیت ا... محمدی با تاکید بر حفظ حجاب و پوشش مردان و زنان در جامعه گفت : رضا شاه هم بدنبال کشف حجاب رفت اما مردم متدین نقشه های شوم استکبار را نقش بر آب کردند اما باید مواظب بود چراکه این فتنه هنوز هم جامعه را تهدید می کند .

انتهای پیام/ب




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.