بازداشت 17 مظنون به ارتباط با داعش بدست پلیس اندونزی

پلیس اندونزی 17 نفر را به ظن داشتن ارتباط با گروه تروریستی داعش در فرودگاه بین‌المللی جاکارتا بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام اندونزی روز دوشنبه اعلام کرد پلیس این کشور 17 نفر را به ظن داشتن ارتباط با گروه تروریستی داعش بازداشت کرده است.

این اقدام پلیس اندونزی پس از آن صورت گرفت که ترکیه این افراد را به علت نگرانی ها در این خصوص که آنها قصد داشتند وارد سوریه شوند، اخراج کرد.

صدها نفر از اندونزی، که پرجمعیت ترین کشور مسلمان است، در سال های اخیر به گروه داعش پیوسته‌اند و این مسئله نگرانی‌ها را افزایش داده است که افراط‌گرایان پس از بازگشت به اندونزی حملاتی را در این کشور انجام دهند.

سخنگوی پلیس ملی اندونزی گفت این گروه که شامل هفت کودک است، روز شنبه پس از ورود با پروازی از استانبول در فرودگاه بین‌المللی جاکارتا بازداشت شدند.

این سخنگو خاطرنشان کرد مقامات مسئول ترکیه مظنون شده بودند که این گروه قصد داشت وارد سوریه شود و تصمیم گرفتند آنها را به اندونزی بازگردانند.

وی افزود :«نشانه‌هایی وجود دارد که آنها با داعش در ارتباط هستند.»

این سخنگو گفت مقامات مسئول در حال تلاش برای فهمیدن این هستند که چه کسی آنها را استخدام و تامین مالی کرده است.

مقامات مسئول اندونزی در سال‌های اخیر در چند مورد، گروه‌هایی از افراط‌گرایان را که تلاش می‌کردند به سوریه بروند، بازداشت کرده اند.

تیراندازی و حمله‌ای انتحاری در جاکارتا در سال گذشته به کشته شدن چهار غیرنظامی و چهار مهاجم منجر شد. این نخسین حمله‌ای بود که داعش در جنوب شرق آسیا مسئولیت آن را بر عهده گرفت و همچنین نخستین حمله بزرگ در اندونزی در هفت سال گذشته بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار