معاون مالیات‏های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور؛

تقسیط بدهی مالیاتی ۷۵۰۰ مودی در سال گذشته

جنتی گفت: یکی از مشکلات واحدهای تولیدی کوچک و متوسط جهت دریافت تسهیلات بانکی، بدهی‎های مالیاتی بود که سازمان امور مالیاتی با تقسیط پلکانی بدهی مالیاتی تعداد ۷۵۰۰ مودی شرایطی را فراهم آورد تا امکان استفاده از تسهیلات بانکی و ادامه فعالیت آن‌ها با مشکل مواجه نشود.

تقسیط بدهی مالیاتی ۷۵۰۰ مودی در سال گذشته
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نادر جنتی معاون مالیات‏های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه یکی از راهبردهای مهم نظام مالیاتی برای افزایش کارآیی نظام مالیاتی، اعتمادآفرینی در جامعه وتعامل و ارتباط موثر با مودیان مالیاتی است، گفت: توافق با اصناف کشور و تعیین مالیات صرفا براساس خوداظهاری و عدم افزایش مالیات‌ها برای نخستین بار در سال ۱۳۹۵، از جمله اقداماتی بود که در این راستا انجام شده است.

وی ادامه داد: در این چارچوب، مالیات عملکرد سال ۹۴ مودیان برابر مالیات عملکرد سال ۹۳ آنان پذیرفته شد که بر مبنای این توافق براساس خوداظهاری مودیان انجام گرفت و بدون دخالت مامورین مالیاتی تعداد بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار فقره برگ قطعی مالیات، صادر و ابلاغ گردید. 

معاون مالیات‎های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور افزود: موضوع بخشودگی جرایم مالیاتی و تقسیط بدهی مالیاتی نیز از جمله اقدامات دیگری بود که به منظور حمایت از مودیان مالیاتی و تعامل با ایشان به اجرا در آمد. 

جنتی همچنین در خصوص دیگر اقدامات این سازمان برای اعتمادآفرینی در جامعه گفت: یکی از مشکلات واحدهای تولیدی کوچک و متوسط جهت دریافت تسهیلات بانکی، بدهی‎های مالیاتی بود که سازمان امور مالیاتی با تقسیط پلکانی بدهی مالیاتی تعداد ۷۵۰۰ مودی شرایطی را فراهم آورد تا امکان استفاده از تسهیلات بانکی و ادامه فعالیت آن‌ها با مشکل مواجه نشود.

وی افزود: همچنین براساس ابلاغ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، مالیات ابرازی عملکرد سال ۹۴ واحدهای تولیدی کوچک و متوسط، بدون رسیدگی مالیاتی مورد پذیرش قرار می‎گیرد.

معاون مالیات‎های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه بیان داشت: به منظور اعتمادآفرینی در جامعه و حمایت از تولید‎کنندگان، میزان تسهیلات بانکی مشمول اخذ گواهی مالیاتی موضوع تبصره یک ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم، برای اشخاص حقیقی که پیش از این ۵۰ میلیون تومان بود به ۱۰۰ میلیون تومان و همچنین برای اشخاص حقوقی متقاضی تسهیلات بانکی که پیش از این ۱۵۰ میلیون تومان بوده است به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. 

جنتی تاکید کرد: ساده‏سازی فرایند اخذ مالیات بر ارث، تفکیک موعد ارایه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی (خردادماه) از اشخاص حقوقی و صاحبان املاک تجاری (تیرماه) و الکترونیکی کردن دریافت اظهارنامه و همچنین پرداخت مالیات به صورت الکترونیکی و بسیاری موارد دیگر، در راستای عزم جدی این سازمان برای ارایه خدمات مطلوب به مودیان و کاهش مراجعه مودیان به ادارات مالیاتی و اعتمادآفرینی انجام گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار