آثار تاریخی کاشان در برابر زلزله مقاوم سازی نیست

رئیس کمیسیون عمرانی و فنی شورای اسلامی شهر کاشان گفت: آثار تاریخی کاشان شهره جهانی دارند ولی نقطه ضعف آنان عدم مقاوم سازی در برابر زلزله است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،
حسینعلی وکیل،
 در بیست و هشتمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر کاشان گفت: این مساله باید از لحاظ علمی و آکادمیک با تربیت متخصصین و کارشناسان راهکارهایی در مقاوم کردن این بناهای ارزشمند  انجام دهیم.

 

وی ایجاد رشته مقاوم سازی بناهای تاریخی در دانشگاه کاشان را پیشنهاد داد و گفت: ایران نیز مانند بسیاری از نقاط جهان درمبحث مقاوم سازی آثار تاریخی ضعیف است و تنها چند کشور مانند ایتالیا و مجارستان اقداماتی در این زمینه انجام داده اند.

 

به‌گفته‌وی، برداشتن قدم های اساسی برای رفع دغدغه ها و نگرانی های موجود در این زمینه به صورت تخصصی در دانشگاه کاشان ضروری است و شورای شهر نیز در این زمینه هرگونه همکاری را انجام می دهد.

احیای لعاب زرین فام کاشان 


نایب رئیس شورای شهر کاشان با بیان اینکه موفقیت های دانشگاه کاشان می تواند یک برند برای کاشان محسوب شود،افزود: دکتر عباس اکبری از اساتید دانشگاه کاشان بعد از چند قرن مجددا توانسته لعاب زرین فام را که توسط خاندان ابن طاهر تولید می شده و برند کاشان بوده است را مجددا  تولید کند که افتخار بزرگی برای این شهر در جهان و ایران است.

 

وکیل،  تصریح کرد: مدیریت شهری نیز با تقدیر از این اتفاق نهایت حمایت خود را از توسعه این صنعت که جزوصنایع دستی می باشد اعلام می کند.

 وی با بیان اینکه موضوع صنایع دستی زمینه های ترویج و توسعه توریسم و اشتغالزایی را فراهم می کند ،افزود: خوشبختانه رشته صنایع دستی در دانشگاه کاشان فعال است.

راه اندازی کمیته احیای صنایع دستی بویژه نساجی 

به‌گفته‌وی، صنایع دستی در اولویت  برنامه های شورا  قرار دارد بطوریکه دراین رابطه کمیته ای برای احیاء صنایع دستی بویژه در بخش نساجی باهدف ارتقا حیات در بازار تاریخی کاشان ورونق اشتغال تشکیل شده است.

 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کاشان، در بحث آموزش شهروندی نیز انعقاد یک توافقنامه بین سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری و دانشگاه کاشان را یادآورشد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه جزوه آموزشی توسط مرکز کاشان شناسی در معرفی میراث فرهنگی حوزه فرهنگی کاشان تدوین می شود.

 

وکیل،  اظهارداشت: سه موضوع آثار کالبدی، میراث معنوی و صنایع دستی در این تفاهم نامه به دانش آموزان معرفی می شود و از ابتدای سال آینده ضمن انتقال جزوات به معلمان ابتدایی از طریق آموزش های ضمن خدمت این طرح با همکاری آموزش وپرورش شروع خواهدشد.

 

شعارزدایی در عمل به اقتصاد مقاومتی 

 

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان، نیز در این نشست  نیاز به توانمندی‌های دانشگاهیان برای حل مسائل شهری را تاکیدکرد و افزود :مدیریت شهری ایمان و اعتقاد راسخ به توانمندی های اساتید و دانشگاهیان دارد که بایستی در اجرایی کردن حل مسائل پیش روی شهر از نظریات آنها استفاده شود.

 

علی رسول زاده انجام کار زیربنایی و اساسی توسط دانشگاهیان با موضوع اقتصاد مقاومتی را برای حرکت به سمت اجرایی شدن میز صنعت، گردشگری، و کارآفرینی خواستارشد.

 

رییس شورای اسلامی شهر کاشان، با تاکید بر کاربردی کردن کارهای دانشگاه ها به شکل پویا با صنعت و شهرداری گفت: روند ارتقاء دانشگاه کاشان در تمام زمینه ها کاملا مشهود است.

 رسول زاده افزود: شورای شهر آمادگی هرگونه همکاری با دانشگاه کاشان را دارد تا با اختصاص زمان های مشخص و برگزاری جلسات مستمر مسائل مرتبط با توسعه شهر را جمع بندی و اجرایی کند و حتی متولی مرکز پژوهش های شورا باشد.

 

شایان ذکر است بیست و هشتمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر کاشان با حضور رییس و معاونین دانشگاه کاشان برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار