معرفی خودرو/

آریو ۱۶۰۰ (اتوماتیک)

آریو ۱۶۰۰، خودرویی با پلت فرم مشترک تویوتا آلیون، در سال ۲۰۱۲ رو نمایی شد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خودروی آریو S۳۰۰  که شرکت خودروسازی سایپا آن را مونتاژ می‌کند همان محصول شرکت زوتی چین است که بانام z۳۰۰ شناخته شده است. این خودرو در سال ۲۰۱۲ به تولید رسید و در زمان خود، بزرگ‌ترین محصول زوتیه محسوب می‌شد. پلت‌فرم این خودرو با تویوتا آلیون مشترک و حتی در فرم چراغ‌ها نیز، کاملا مشابه نمونه‌ ژاپنی است.
 
آریو 1600(اتوماتیک)
 مسلما، در نمای بیرونی آریو با یک تویوتا مواجه هستیم که اصول طراحی خودرو، به خوبی در آن رعایت شده است. همان‌طورکه پیش‌تر اشاره کردیم، سازنده‌ اصلی، کوچک‌ترین تغییری در ظاهر این خودرو ایجاد نکرده و به طرح اصلی وفادار مانده است، چراکه تویوتا آلیون، در خارج از ژاپن شناخته شده نیست.
 
آریو 1600(اتوماتیک)
 
این خودرو از پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با ۱۶۰۰ سی سی حجم بهره می‌برد؛ که قادر به تولید ۱۱۲ اسب بخار دردور ۶۰۰۰ و حداکثر گشتاور تولیدی ۱۵۱ نیوتن متر در دور ۴۰۰۰ توسط جعبه دنده‌ی اتومات ۴ سرعته است.  مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۱۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
 
آریو 1600(اتوماتیک)
 
آریو در دسته بندی خودرو‌های سدان قرار دارد. به طوریکه  طول آن ۴۵۶۵ عرض آن بدون در نظر گرفتن آینه‌ها ۱۷۶۶و ارتفاع آن ۱۴۸۶ میلیمتر است، در بخش طراحی داخلی هم از طراحی مدرنی برخوردار است.
 
آریو 1600(اتوماتیک)
از امکانات این خودرو در بخش صندلی‌ها می‌توان به تجهیزاتی همچون صندلی راننده قابل تنظیم در ۴جهت و صندلی عقب تاشونده مجهز به نگهدارنده صندلی کودک ISOFIX اشاره کرد.
 
در بخش ایمنی هم تجهیزاتی همچون کیسه هوای راننده و سرنشین جلو،  سیستم ضد سرقت (Immobilizer)، مجهز به ۵کمربند ایمنی،  قفل شدن اتوماتیک درب‌ها در سرعت،  سنسور پارک دنده عقب،  قفل ایمنی کودک برای درب‌ها و شیشه عقبو دیگر امکاناتی نظیر سیستم صوتی مجهز به رایو + CD Player با قابلیت پخش MP ۳ و پورت USB،  کامپیوتر اطلاعات سفر،  شیشه بالابر برقی جلو و عقب،  چراغ مه شکن جلو و عقب،  آینه‌های جانبی مجهز به چراغ راهنما، کنسول وسط جلو،  سیستم تهویه مطبوع در حالت دستی و اتومات،  گرمکن شیشه عقب،  چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع،  چراغ عقب LED و خاموش شدن تاخیری چراغ‌ها جهت هدایت در تاریکی اشاره کرد.
 
آریو 1600(اتوماتیک)
 
در بخش ترمز‌ها و پایداری آریو از سیستم ترمز ضد قفل ABS+ EBD ترمز جلو عقب دیسکی استفاده کرده است.
 
آریو 1600(اتوماتیک)
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار