مهلت نام‌نویسی در طرح ملی مشاغل خانگی تمدید شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از تمدید مهلت نام‌نویسی متقاضیان در طرح ملی مشاغل خانگی این استان خبر داد.

مهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با توجه به ضرورت توجه بیش از پیش به مشاغل خانگی در دوران کرونا و به منظور کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گسترش یافت.

او  با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان نیز این موضوع با همکاری جهاد دانشگاهی انجام می‌شود و علاقه‌مندان باید در زمان مقرر در سامانه inhb.ir اقدام به نام‌نویسی کنند، اظهارداشت: نام‌نویسی از ششم شهریور آغاز شده تا ۳۰ آبان ادامه خواهد داشت.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان گفت: شرایط متقاضیان در این طرح، حداقل سن ۱۸ سال، بومی استان، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی است.

او افزود: هدف از اجرای این الگو تعامل با دستگاه͏‌های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در اجرای طرح و ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی برای اتصال به بازار و ایجاد زیرساخت͏‌های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی و ایجاد امکان و تسهیل نظارت وزارت بر فرآیند اجرا از طریق نرم͏ افزار کنترل پروژه و بازدید‌های میدانی است.

جهاندیده با بیان اینکه این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است، تاکید کرد: امیدواریم با پیاده‌سازی موفق این طرح در استان که نیازمند همراهی، همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی است شاهد نهادینه شدن سهم مشاغل خانگی در اقتصاد کشور بویژه در سال «ـجهش تولید» باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار