لایروبی ۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های حوزه دریاچه ارومیه

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی گفت:بیش از ۲۰۰ کیلومتر از مسیر ۴ رودخانه پرآب حوزه دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی لایروبی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، جلیل زاده معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی گفت:در ۵ سال گذشته عملیات لایروبی  بیش از ۸۰ کیلومتر از رودخانه آجی چای ۱۷ کیلومتر از رودخانه قلعه چای و بقیه رودخانه‌ها با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال صورت گرفته است.

 جلیل زاده اهداف لایروبی رودخانه‌های حوزه دریاچه ارومیه را تسهیل جریان آب در مواقع سیلابی و هدایت آن به دریاچه ارومیه، ساماندهی برداشت‌ غیر مجاز آب از رودخانه‌ها و کاهش خطر سیلاب برای زمین‌های کشاورزی در حاشیه رودخانه‌ها دانست.

او گفت: ۱۵ کیلومتر از رودخانه مردق چای نیز لایروبی شده است و امسال نیز ۹ کیلومتر آن لایروبی خواهد شد که ۵ کیلومتر آن در حوزه شهرستان ملکان است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: برای لایروبی مردق چای ۴۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است که با اتمام آن گلوگاه‌هایی که سیلاب در آنجا می‌ایستد و مانع حرکت به دریاچه ارومیه می‌شود و خسارات زیادی می‌زند برداشته می‌شود و سیلاب‌ها به راحتی به دریاچه ارومیه می‌ریزند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.