معاون دادستان قم اعلام کرد؛

تشدید برخورد با پاساژ‌های نا ایمن قم از شنبه آینده

سلطانی گفت: از شنبه آینده برخورد با پاساژ‌های نا ایمن که نسبت به استحکام و استانداردسازی بی توجه هستند،تشدید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  سلطانی، معاون دادستان قم در حاشیه جلسه بررسی موانع و مشکلات استانداردسازی پاساژ‌ها و مراکز تجاری از طرح تشدید برخورد با پاساژ‌های نا ایمن قم خبرداد و  گفت: حفظ جان شهروندان در اولویت است و به عنوان مدعی العموم، از شنبه هفته آینده پاساژ‌های نا ایمن پرتردد و واقع در هسته‌های مرکزی شهر که اقدامات ایمنی و استانداردسازی را آغاز نکنند، تعطیل می‌شوند.

او  افزود: به خطر افتادن جان شهروندان در زمان وقوع حوادث ناشی از رعایت نکردن استاندارد‌های لازم و نادیده گرفتن ایمنی در پاساژ‌ها هیچ توجیهی ندارد وبه هیچ عنوان از نظر قانونی قابل قبول نیست.

معاون دادستان قم گفت: به رغم تذکرات مکرر از سوی نهاد‌های قضایی، شهرداری و آتش‌نشانی متأسفانه هنوز شاهد آن هستیم که در برخی مراکز و مجتمع‌های تجاری، اصول ایمنی رعایت نشده است.

سلطانی  با بیان این که در بحث ناایمنی مراکز تجاری، علاوه بر جان و مال اصناف، امنیت شهروندان، زائران و آتش‌نشان‌های ما نیز در خطر است، تصریح کرد: جلوگیری از ورود مشتریان به مراکز ناایمن، جلوگیری از صدور و تمدید پروانه کسب برای این مراکز و در صورت لزوم پلمب آن از دستورات قضایی است که از ابتدای هفته آتی در صورت بی توجهی به اخطار‌ها و انجام ندادن اقدامات اصلاحی برای مراکز تجاری ناایمن صادر خواهد شد.

استحکام نداشتن سازه، نداشتن سیستم اعلام و اطفای حریق، نصب ناایمن کنتورها، کابل‌ها و سیم‌های برق، وضعیت نامناسب جعبه‌های آتش‌نشانی، انبارداری نادرست و نبود نرده مناسب از مواردی بود که در این جلسه از سوی مسئولان شهرداری و آتش‌نشانی به عنوان وضعیت ناایمن این مراکز عنوان شد.

تاکنون ۱۰ پاساژ نا ایمن در سطح شهر شناسایی شده اند که نیاز به استانداردسازی دارند و صاحبان آن‌ها باوجود اخطار‌ها و نامه نگاری‌های متعدد  به این موضوع مهم توجهی نمی‌کنند.
 
نمایندگان مراکز تجاری نیز در این جلسه مشکلات بودجه مراکز تجاری، مشکلات مالی کسبه، وضعیت کسب و کار در شرایط کرونا را از موانع انجام اقدامات اساسی بر شمردند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار