شهردار قنوات عنوان کرد؛

ساخت منطقه گردشگری کفتارکوه و پارک جنگلی در قنوات

شکاری گفت: ایجاد منطقه گردشگری و احداث پارک جنگلی از مهم ترین برنامه‌های شهرداری قنوات است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، شکاری ،شهردار قنوات با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌های گردشگری اظهار کرد: به خاطر نزدیکی قنوات به شهر مقدس قم و به مرحله توسعه و پیشرفت رسیدن این شهر در بسیاری از زمینه ها، می‌توان شاهد حضور اقشار مختلفی از مردم در این منطقه جهت ورود به بحث حساس گردشگری بود.

او در ادامه با اشاره به اقدامات ۲ سال گذشته این شهر، از پروژه تولید خودرو، ایجاد منطقه گردشگری و احداث پارک جنگلی بعنوان مهمترین برنامه‌های آینده شهر قنوات یاد کرد.

شهردار قنوات  با اشاره به احداث منطقه گردشگری کفتارکوه در قنوات افزود: ایجاد نشاط اجتماعی و فضای کسب و کار، معرفی جاذبه‌های گردشگری منطقه کفتارکوه و درآمد زایی برای شهروندان و مجموعه مدیریت شهری مهمترین مباحثی است که با بهره برداری از این طرح عملیاتی می‌شود.

شکاری تاکید کرد: مذاکرات اولیه با مسئولین و دستگاه‌های ذیربط انجام شده و در حال تهیه RFP برای انتخاب سرمایه گذار می‌باشیم. در شرح خدمات RFP مورد نظر، سایت‌های عشایری، موتور سوای، ماشین سواری، شتر سواری، خانوادگی، اقامت شبانه و پیاده روی کویر برنامه ریزی شده است.

او عنوان کرد: سرمایه گذاران بخش خصوصی اقدام به اعلام آمادگی برای سرمایه گذاری و اجرای پروژه مزبور نموده اند و در حال مذاکره هستیم، پیش بینی می‌شود با اجرای این طرح، علاوه بر ایجاد درآمد پایدار برای مجموعه مدیریت شهری، شاهد توسعه کسب و کار مردم منطقه نیز خواهیم بود.

شهردار شهر قنوات با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده جهت توسعه سرانه‌های سبز گفت: توجه به توسعه و احداث پارک جنگلی در سنوات اخیر در سطح استان قم و بخصوص کلان شهر قم و شهر قنوات جزء اولویت و گزینه‌های اول بوده است.

او  تاکید کرد: پروژه احداث پارک جنگلی در منطقه کویری و بکر کفتار کوه با توجه به نهادینه شدن حفظ اقلیم منطقه، جلوگیری از توسعه کویر، جلوگیری از زیرگردها، ایجاد فضا‌های با نشاط و تفریحی برای شهروندان و گردشگران، مد ظر قرار گرفته است.

به باور شکاری، با برنامه ریزی انجام شده و جلسات و مکاتبات انجام شده با دستگاه‌های ذیربط، ضمن اخذ موافقت ضمنی، در حال نقشه برداری و تهیه طرح اجرایی ایجاد پارک جنگلی در حاشیه کویر و شهر قنوات هستیم و با اجرای این طرح علاوه بر ایجاد فضا‌های ورزشی و تفریحی مناسب در حاشیه شهر قنوات، اقدامات قابل توجهی برای جلوگیری از توسعه کویر و بروز ریزگرد‌ها در منطقه خواهیم بود.

شهردار قنوات با اشاره به پروژه برون سپاری خدمات شهرسازی و صدور پروانه اظهار کرد: حذف سفر‌های غیرضروری شهروندان، کاهش هزینه‌های مدیریت شهری، افزایش سرعت ارائه خدمات به شهروندان، افزایش رضایت شهروندان، افزایش درآمد مجموعه مدیریت شهری، عدالت در ارایه خدمات و شفافیت در خدمت و کاهش اشتباهات احتمالی از اهداف و مزایای این طرح است.

شهردار قنوات اظهار کرد: با توجه به ایجاد زیرساخت‌های مناسب فناوری اطلاعات در شهرداری که طی دو سال گذشته انجام شده است، این امکان فراهم شده که شهروندان بدون مراجعه به شهرداری، اقدام به اخذ خدمات مورد نیاز خود از جمله صدور پروانه، پایان کار و یا عدم خلاف بصورت اینترنتی یا از طریق دفتر نظام مهندسی ساختمان مستقر در شهر قنوات اقدام نمایند.

شکاری گفت: در همین راستا ضمن مذاکره با سازمان محترم نظام مهندسی ساختمان، مقرر به احداث دفتر و استقرار کارشناسان مربوطه در شهر قنوات شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار