سمیعی مطرح کرد؛

تبدیل بام ایران به قطب گردشگری نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: تبدیل شدن استان به قطب گردشگری با وعده و وعید امکانپذیر نیست و نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرجام سمیعی معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: زمان دقیق پایان بیماری کرونا مشخص نیست، بنابراین تا زمانی که این بیماری در کشور مهار نشود نمی‌توان برای بحث گردشگری در کشور و استان برنامه‌ریزی انجام داد.

او افزود: در ایام شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مراکز گردشگری، بسیاری از تاسیسات این حوزه دچار آسیب و فعالان گردشگری نیز دچار ورشکستگی شدند؛ چالش‌های گردشگری در ایام کرونا دو چندان شده و می‌توان گفت از گردشگری چیز زیادی باقی نمانده است.


بیشتر بخوانید


سمیعی اضافه کرد: برای خروج از رکود در حوزه گردشگری باید در ابتدا مردم در برابر بیماری کرونا واکسینه شوند که تاکنون سرعت واکسیناسیون در کشور کند بوده است؛ امیدواریم با تسریع سرعت واکسیناسیون و مهار بیماری کرونا شاهد رونق در بخش گردشگری باشیم.

او اظهار داشت: طبق اخبار منتشر شده مقرر شد که افراد بتوانند با کارت هوشمند واکسن به سفر بروند، اما تاکنون این موضوع به ادارات در استان‌ها ابلاغ نشده است، طبق مصوبات ستاد کرونا و بر اساس رنگ‌بندی سفر به شهر‌های قرمز ممنوع بوده و افراد نمی‌توانند به این شهر‌ها سفر کنند.

سمیعی تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری جشنواره‌های ورزشی، رویداد‌های فرهنگی وهنری و نمایشگاه‌های مختلف در تمامی استان‌ها انجام شود تا شاهد جذب گردشگر با عناوین مختلف باشیم و تاسیسات گردشگری از حالت رکود خارج شوند.

او گفت: افرادی که تسهیلات کرونایی دریافت کرده‌اند، اکنون توان بازپرداخت این تسهیلات را ندارند و باید تسهیلات با تنفس چند ساله، بازپرداخت بلندمدت و کم بهره باشد همچنین به فعالان این حوزه در صورت امکان پس از مهار کرونا تسهیلات بلاعوض پرداخت شود.

سمیعی بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به تاسیسات گردشگری استان حدود ۳۷ هزار میلیارد ریال خسارت تا پایان سال ۹۹ وارد شده است، در حال حاضر تمامی مراکز تفریحی و توریستی، بوم‌گردی‌ها، دفاتر خدمات گردشگری، هتل‌ها و مراکز بوم‌گردی در استان غیرفعال هستند.

او افزود: تبدیل شدن استان به قطب گردشگری با وعده و وعید امکانپذیر نیست و نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است، این استان از نظر زیرساخت‌هایی مانند راه، راه‌آهن، فرودگاه و... دچار ضعف‌های فراوان است.

سمیعی اضافه کرد: برای رونق گردشگری در وهله اول باید شرایط رفت و آمد گردشگران از طریق هوایی، ریلی و زمینی تسهیل شود، اگر این زیرساخت‌ها در استان فراهم شود، قطعا سرمایه‌گذاران نیز به این حوزه ورود پیدا خواهند کرد؛ در حال حاضر فرودگاه شهرکرد پرواز به اقصی نقاط کشور ندارد و استان به شبکه ریلی متصل نیست همچنین چهارمحال و بختیاری از داشتن آزادراه‌های بزرگ بی‌بهره است.

او ادامه داد: باید مشکلات امنیتی، اجتماعی و فرهنگی موجود در این حوزه رفع و برای رونق برخی ورزش‌های توریستی مانند رفتینگ در استان فرهنگ‌سازی شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.