همت سپاه برای آموزش کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی

همزمان با آغاز کشت پاییزه در مناطق سردسیری استان کارگاه آموزش کشاورزی در ۸۷۲ روستاهای کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، رئیس بسیج مهندسین کشاورزی سپاه فتح  کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه کارگاه آموزشی در دهستان دشت روم بویراحمد گفت: این تعداد شامل روستا‌های بالای ۵۰ خانوار است که با شرکت ۱۹۰ مربی به صورت چهره به چهره آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

سرهنگ ستار غلامی افزود: این آموزش‌ها با هدف تحقق شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید و با اجرا در ۴ هزار نقطه ارائه می‌شود.
سرهنگ غلامی اضافه کرد: افزایش محصولات استراتژیک گندم، جو، برنج، ذرت در ۳۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال اجرا است.

رئیس بسیج مهندسین کشاورزی سپاه فتح استان افزود: ارائه تسهیلات ۴ درصدی برای خرید ادوات مکانیزه کشاورزی، پرداخت ۲۵ درصد بیمه محصولات کشاورزی، تامین بذور و ارقام اصلاح شده از جمله حمایت‌های ارائه شده به کشاورزان استان است.

واعظی کارشناس و مدرس این کارگاه نیز گفت: رعایت اصول زراعتی بهینه، تاریخ کاشت و تراکم مناسب بذر، عمق مناسب کاشت، تغذیه مناسب، اصول صحیح شخم از محتوای آموزشی این کارگاه‌ها است.

جعفری رئیس مرکز ترویج کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: در دهستان دشت روم شهرستان بویراحمد سه هزار هکتار زمین زراعی وجود دارد که هزار و ۵۰۰ هکتار آن دیم و ۷۰۰ هکتار آن در قالب جهش تولید زیر کشت می‌رود.
انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پناه عالی
۰۸:۵۹ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
ماشاالله سپاه همه کاره است!
آخرین اخبار