کمبود تراشه باعث حذف صفحه نمایش لمسی در برخی خودرو‌های BMW شد

شرکت BMW به مشتریانی که خودرو‌های این شرکت را پیش خرید کرده بودند به دلیل بروز مشکل ۵۰۰ دلار اعتبار پرداخت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از cnet،کمبود جهانی تراشه به زودی باعث می‌شود تعدادی از خودروهای جدید شرکت BMW‌ فاقد صفحه نمایش لمسی باشند. با توجه به پست اخیر انجمن Bimmerfest، تلاش‌هایی برای صرفه جویی در سیلیکون و حفظ سطح تولید فعلی BMW در حال انجام است و مدل‌های زیر بدون قابلیت صفحه نمایش لمسی به مشتریان تحویل داده می‌شود:

• BMW ۳ Series
• BMW ۴ Series
• BMW X۵
• BMW X۶
• BMW X۷
• BMW Z۴

صفحه نمایش لمسی BMW

شرکت BMW اخیرا در مصاحبه‌ای گفت: "این اقدام نتیجه مشکلات زنجیره تامین تراشه در سراسر صنعت است که بر تولید خودرو در سراسر جهان تأثیر می‌گذارد و باعث محدودیت در دسترس بودن برخی ویژگی‌ها یا گزینه‌ها می‌شود". به گفته Bimmerfest، مشتریانی که تحت تأثیر این تغییر قرار می‌گیرند، کد گزینه ۶UY را روی برچسب‌های پنجره خودرو‌های خود خواهند داشت که به عنوان "حذف صفحه لمسی" فهرست شده است. این اتفاق منجر به اعتبار ۵۰۰ دلاری برای مشتریان می‌شود.

کمبود تراشه و صفحه نمایش

در گزارش‌ها آمده که به غیر از صفحه نمایش لمسی، همه سیستم‌های دیگر مثل iDrive، Apple CarPlay و Android Auto مانند همیشه کار خواهند کرد. علاوه بر این، Bimmerfest گزارش می‌دهد که با از دست دادن قابلیت صفحه نمایش لمسی وسایل نقلیه مجهز به ویژگی دستیار پارک نخواهند بود. مشخص نیست که این مدل‌های BMW تا چه زمانی تحت تأثیر کمبود تراشه قرار خواهند گرفت یا اینکه آیا خودرو‌های دیگری در آینده به لیست بدون صفحه نمایش لمسی اضافه خواهند شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار