اهدای خون برای روزه داران قبل از ساعت ۱۰ صبح انجام می‌شود

مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون استان همدان گفت: از افراد روزه دار تا ساعت ۱۰ صبح به علت نزدیک بودن به سحری خونگیری انجام می‌شود.

فاطمه یادگاری گفت: موکول کردن اهدای خون به شب قدر سبب افزایش و ازدحام مراجعه کنندگان شده در حالی که می‌توان در تمامی روز‌های ماه رمضان نسبت به ادای نذر خون اقدام کرد.

او گفت: فراخوان پیامکی و تلفنی به صورت محدود برای اهدای خون صورت گرفته است و  از افراد روزه دار بعد از افطار خونگیری انجام می‌شود چرا که با خونگیری در طی روز احتمال کاهش توان بدن روزه دار و ناتوانی در حفظ روزه زیاد است.

مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون استان همدان گفت: در مواقعی خونگیری از افراد روزه دار تا ساعت ۱۰ صبح به علت نزدیک بودن به سحری نیز صورت می‌گیرد، اما بعد از این ساعت افراد روزه دار پذیرش نمی‌شوند.

یادگاری گفت: ساعت کاری انتقال خون مرکز استان در ماه رمضان از ساعت هشت صبح تا ۲۲ و ۳۰ دقیقه است و در ملایر نوبت صبح در ماه رمضان فعال بوده و تنها در شب احیا تا پاسی از شب اهدا کنندگان خون پذیرش می‌شوند.

او گفت: نوروز امسال تا نیمه فروردین ۱۴۰۱، یک هزار و ۳۱۵ نفر در استان همدان نسبت به اهدای خون اقدام کردند که از این تعداد ۱۸ نفر زن هستند.

مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون استان همدان گفت:هزار و ۲۰۳ نفر سال گذشته در استان همدان خون اهدا کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.