نبی‌زاده:

کانون پرورش فکری متولی اصلی سینمای کودک در ایران است

یک کارگردان گفت: متولی اصلی سینمای کودک در این سرزمین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و این نوع سینما باید دوباره احیا شود.

بابک نبی‌زاده کارگردان گفت: پدر و مادران ایرانی باید بدانند که برای رشد و طراحی ساختارمند شخصیت کودکانشان، کانون می‌تواندبهترین مأمن باشد. کانون مرکزی است پر از کارشناسان حرفه‌ای و کارآمد که به‌درستی برای آموزش و آرامش کودکان‌ ما انتخابشده‌اند.

نبی‌زاده ادامه داد: باید باور داشته باشیم، براستی همین کودکانی که امروز در این سالن جمع شده‌اند، در سال‌های آینده می‌توانند ازمسئولان و تصمیم گیرندگان کارآمد، توانمند و تاثیرگذار برای سرزمین خود باشند. بنابراین لطفا کودکان خود را به مطالعه و تلاش دعوتکنید تا دارای سرزمینی پیشرفته و آگاه در تمامی عرصه‌ها باشید و در آینده با آرامش خاطر بیشتری زندگی کنید.

این کارگردان بیان کرد: بنظرم پدر و مادرها در سرزمین ما مسئولیت بیشتری دارند، باید کودکان را متمرکز بر روی دانش‌پژوهی، تحقیق،تلاش و سرگرمی‌های درخور سن و سالشان کنند. مسایل اقتصادی و گاه حوادثی که در جامعه رخ می‌دهد به هیچ عنوان نباید گریبانگیرکودکان ما بشود و ذهن آنها را مشغول خود کند. شما فکر می‌کنید جوامع دیگر دچار حادثه و رویداد نمی‌شوند؟ مطمئنا ناهنجاریاجتماعی و اخبار بد حتی با گستردگی بیشتر، در سرزمین‌های دیگر نیز وجود دارد. در چنین وضعیتی اتفاقا وظیفه‌ی پدر و مادرها،وظیفه‌ای سخت و دقیق‌تر است. آنها باید بیشتر و بیشتر از جریان «کودکی» فرزندانشان محافظت کنند.

کارگردان «اقیانوس پشت پنجره» ادامه داد: متاسفانه بحرانی که بیماری کرونا در تمام جهان بوجود آورد تاثیرات ناخوشایند خود را برفیلم ما هم گذاشت، بنظرم متولی اصلی سینمای کودک در این سرزمین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. برای احیاءدوباره‌ی این نوع سینما که از ژانرهای بسیار حساس در سینمای دنیاست، کانون نیاز به یک تحول در فرآیند تحقیقی و آماری خود، ازگذشته تاکنون و همچنین نیاز به یک آسیب‌شناسی محتوایی در حوزه‌ی سینمای کودک دارد.

وی افزود: تولید و پخش «سینمای مستند کودک» نیز باید به مجموعه تولیدات کانون اضافه شود. ما فیلمسازان مستند بزرگی در کشورخود داریم و از آنجا که رویکرد مستند، رویکردی ساختاری و تحلیل‌گرایانه است، بسیار با سیاستهای تربیتی و آموزشی کودکانهمخوانی دارد و براستی که ساخت و تولید آثار مستند برای کودکان و یا درباره‌ی کودکان جایشان در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان از سالیانی دور، بسیار خالیست.

نبی‌زاده در پایان گفت: پیشنهاد می‌کنم کانون در برنامه‌های آینده‌ی خود برای کودکان برنامه‌های نمایش فیلم را در سطح مدارس سراسرکشور گسترش دهد و همچنین در تعامل با صنوف سینمایی به آموزش سینما برای کودکان بپردازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.