استفاده از کالابرگ الکترونیک اختیاری است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: استفاده از کالابرگ اختیاری است و یارانه نقدی هیچ فردی قطع نمی‌شود.

رحمانی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین یادآور شد: استفاده از کالابرگ الکترونیک برای شهروندان اختیاری است و یارانه نقدی هیچ فردی در صورت اینکه قصد استفاده از خدمات آن را نداشته باشد، قطع نمی‌شود.

این مسوول گفت: مالیات اصناف مشارکت کننده در این طرح نیز دستخوش هیچ تغییر و افزایشی نخواهد شد.

رحمانی با بیان اینکه این امکان نیز فراهم شده که شهروندان بخشی از یارانه خود را در طرح کالابرگ الکترونیک خریداری کنند، خاطرنشان کرد: دسترسی مناسب و ساماندهی بهتر در توزیع اقلام اساسی از اهداف اجرای کالابرگ الکترونیک به شمار می‌رود.

 رحمانی افزود: در حال حاضر ثبت نام فروشگاه‌ها برای مشارکت در این طرخ از طریق سامانه https://shoma.sfara.ir آغاز شده و تا پایان هفته جاری با شارژ حساب ها، امکان خرید مردم نیز فراهم می‌شود.

این مسوول گفت: در قالب طرح کالا برگ الکترونیک شهروندان یارانه بگیر می‌توانند تا سقف تعیین شده برای یارانه خود اقلام و محصولات اساسی تهیه کنند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر امکان خرید ۱۰ قلم کالای اساسی (برنج، مرغ، تخم مرغ، ماکارونی، قند، شکر، شیر، ماست، پنیر و روغن) با نرخ تنظیم بازار و مصوب دولت در قالب این طرح برای مردم وجود دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین اظهار کرد: افراد با کارت بانکی که یارانه به آن واریز می‌شود و یا کارت‌های بانکی که در محل سکونت خود افتتاح حساب کرده اند امکان خرید در طرح کالابرگ الکترونیک را دارند.

رحمانی در مورد فروشگاه‌های تحت پوشش کالابرگ الکترونیک در قزوین نیز گفت: در حال حاضر زیرساخت این طرح برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای فراهم شده، اما درنظر داریم سایر مراکز عرضه و حتی فروشندگان خرد نیز امکان مشارکت را داشته باشند بنابراین اصناف مختلف که ارایه کننده ۱۰ قلم کالای یاد شده هستند امکان اعلام آمادگی در این رابطه را دارند.

این مسوول همچنین افزود: یکی از مزایای طرح کالابرگ الکترونیک این است که مردم از یک ماه قبل از واریز یارانه امکان خرید محصولات مورد نظر خود را دارند و مزیت دیگر نیز قیمت ثابت محصولات است، در واقع اگر در ۱۰ قلم کالای مورد نظر افزایش قیمتی رقم بخورد مابه التفاوت آن را دولت پرداخت می‌کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین همچنین گفت: برای پاسخ به سوالات و ابهامات شهروندان و اصناف در رابطه با این طرح و اطلاع رسانی مناسب و مستمر از آن برای شهروندان بزودی سخنگوی این طرح در قزوین تعیین و به رسانه‌ها معرفی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار