عابدینی: وزارت ورزش و اقتصاد و دارایی حق باشگاه داری ندارند/ به سپاهان امتیازاتی می دهند

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت ورزش اجازه باشگاه داری ندارند.

امیر عابدینی مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس درباره حل مالکیت مشترک سرخابی‌ها و در اختیار گذاشتن باشگاه پرسپولیس به وزارت ورزش و باشگاه استقلال به وزارت اقتصاد و دارایی اظهار کرد:  این درست نیست و وزارت ورزش طبق ماده ۴ حق باشگاه داری ندارد و این‌ها دروغ و پوشش است. به نظرم سند سازی صورت گرفته است و نه وزارت اقتصاد و دارایی و نه وزارت ورزش اجازه باشگاه داری ندارند. سال هاست که ما این کار‌ها را می‌کنیم و‌ای اف سی این مسائل را قبول می‌کند، اما درست نیست، چون مدیریتی پشتش نیست.

عابدینی درباره مشکلات مدیریتی سرخابی‌ها بیان کرد: من واقعا برای وزارت ورزش متاسف هستم چرا که در بحث خصوصی سازی سرخابی‌ها آش شله قلمکاری درست کرده  که نه این ۲ باشگاه خصوصی شدند و نه دولتی هستند. قربان زاده تصمیم گیری برای این ۲ باشگاه می‌کند، در حالی که او می‌گوید مشاور است، اما در چارچوب مدیریت دخالت می‌کند و  معلوم است این سیستم نمی‌ماند و پایدار نیست. فردی را به عنوان مدیرعامل می‌گذارند و به سادگی یک اشتباه او را کنار می‌گذارند. من از فتح الله زاده دفاع نمی‌کنم و خودش باید از عملکردش دفاع کند، اما روش غلطی است. اگر مصوبه هیئت مدیره دارد باید اعضای هیئت مدیره پاسخگو باشند نه اینکه فتح الله زاده به تنهایی پاسخگو باشد.

ابزار مدیریت در اختیار مدیران ما نیست 

اوافزود: درویش از طریق آقایان  بیشتر حمایت می‌شود به همین علت اکنون درویش مسئله شان نیست، اما آیا درویش می‌تواند شفاف سازی کند و یک تراز مالی اعلام کند؟ اگر قربان زاده هوای درویش را دارد دلایلش چی است؟ اگر مسائل رو شود معلوم می‌شود هر ۲ نفر در مدیریت ایراد دارند که اکنون فقط اشکالات فتح الله زاده مشخص شده است. من فکر می‌کنم ابزار مدیریت در اختیار مدیران نیست و امکانات وجود ندارد، اما توقع وجود دارد. ما مسئولیت می‌دهیم، اما اختیار نمی‌دهیم. این نمی‌شود که یک نفر مسئول باشد، اما اختیار نداشته باشد.

مدیرعامل باشگاه ها اختیاری ندارند 

عابدینی تصریح کرد: در حال حاضر هیئت مدیره  و مدیرعامل باشگاه ها اختیار  ندارند و وزارت ورزش و قربان زاده خودشان  تصمیم می‌گیرند و بعد مدیران را تخریب می‌کنند. من تعجب می‌کنم که چرا برخی از دوستان سمت مدیریت را قبول می‌کنند.

بضاعت فنی سرخابی ها به هم نزدیک است 

او درباره ارزیابی اش از دربی سرخابی‌ها اظهار کرد: برای اولین بار شاهد هستیم که این ۲ تیم فوتبال خوبی ارائه می‌دهند و آن‌ها از لحاظ بضاعت فنی و ابعاد مختلف خیلی به هم نزدیک هستند، اما هوشمندی فوروارد‌ها نتیجه بازی دربی را رقم می‌زند. هر مهاجمی باید ۳ فاکتور را داشته باشد. اول اینکه خوب تصمیم بگیرد، دوم: به موقع تصمیم بگیرد و سوم: فرصت را از دست ندهد.

او ادامه داد: هر زمانی که تیمی فرصتی را به شرایط بهینه تبدیل کند آن تیم برنده است. البته دروازه بان پرسپولیس نسبت به گلر استقلال  برتری دارد. فوروارد‌هایی که در ۱۸ قدم حریف حاضر می‌شدند نباید فرصت سوزی کنند در غیر این صورت نمی‌توانیم بگوییم کدامیک از این ۲ تیم از لحاظ فنی بر دیگری برتری دارد.

عابدینی درباره اینکه برد در دربی سرخابی‌ها در سرنوشت قهرمانی تاثیرگذار است، گفت: تیم برنده دربی ۹۰ درصد قهرمان لیگ برتر فوتبال می‌شود.

امتیازاتی به تیم سپاهان می دهند 

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس درباره عملکرد تیم سپاهان بیان کرد: من بازی‌های سپاهان دیدم، تیمی خوب، روپا و سرعتی است و تلفیقی از تکنیک و تاکتیک را در این تیم می‌بینیم و هارمونی مناسبی دارد. یکی، ۲ جا، کوئن‌ها و امتیازات فنی  است که به سپاهان داده می‌شود. مثلا بازی‌های سپاهان را بعد از دیدار‌های  پرسپولیس و استقلال می‌گذارند، در صورتی که اگر پرسپولیس یک هفته زودتر از سپاهان بازی می‌کند باید هفته بعدش دیرتر از این تیم اصفهانی بازی کند. اما همین بازی دربی هم می‌بینیم که تیم سپاهان بعد از دربی سرخابی‌ها بازی می‌کند.

او ادامه داد: همچنین داوری‌هایی می‌بینم که بعضی از مواقع چرخش به سمت سپاهان دارد که این تیم  نیاز به این امتیازات ندارد چرا که تیم خوبی است و از لحاظ تراز مالی هم آرامش دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سپاهانی
۰۸:۵۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
به نظر من هر کس حرف این آقا را قبول کند هیچی از فوتبال نمیدونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
آقای عابدینی لطفا حرف نزن
Iran (Islamic Republic of)
م.ر
۱۱:۳۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
تاج و ساکت میخوان به زور رانت و نا داوری میخوان سپاهان قهرمان بشه ...که اگه اگه بشه ارزشی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
مطمئنی؟؟؟ فعلا که فقط امتیازات به نفع پرسپولیسه و یاداآوریها برای سپاهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
مدیر عامل اختیاری نداره، پس فتح الله زاده چه جوری اون کار را کرد؟ آدم برای بی اختیار شدن تلاش می کنه؟