برگزاری پانزدهمین نمایشگاه صنایع‌دستی استان کرمان در سیرجان

معاون صنایع دستی استان کرمان گفت: پانزدهمین نمایشگاه صنایع دستی استان کرمان از ۱۴ تا ۱۸ آذر در سیرجان برگزار می‌شود.

کاظم حسین زاده معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اظهار داشت: با برنامه‌ریزی انجام شده این نمایشگاه در ۲۰۰ غرفه دایر می‌شود که ۱۲۰ غرفه برای استان‌های کشور و ۸۰ غرفه مربوط به صنایع دستی و تولیدکنندگان صنایع دستی استان کرمان است.

وی با اشاره به اینکه اولویت واگذاری غرفه‌ها با توجه به کیفیت صنایع دستی تولید شده، اصالت و هویت، برندسازی و تجاری‌سازی این صنایع است، تصریح کرد: تمام این اقدامات برای رشد و توسعه صنایع دستی استان کرمان انجام شده است.

حسین زاده افزود: تاکنون ۱۴ نمایشگاه بزرگ صنایع دستی در شهر کرمان برگزار شده و سیاست ما تمرکز زدایی از مرکز استان و رفتن به سمت شهرستان‌هایی است که ظرفیت‌هایی در این حوزه دارند.

وی با بیان اینکه در صورت اعلام آمادگی سایر شهرستان‌های استان این آمادگی از طرف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وجود دارد که نمایشگاه در دوره‌های بعدی در سایر شهرستان‌های استان برگزار شود، بیان داشت: برگزاری این نمایشگاه‌ها یک ظرفیت است و باعث رونق اقتصادی هر منطقه می‌شود.

حسین زاده گفت: فراخوان حضور در پانزدهمین نمایشگاه صنایع دستی استان کرمان در سیرجان اعلام شده است و هنرمندان و تولیدکنندگان در حال ثبت‌نام و دریافت غرفه هستند.

وی اظهار داشت: غرفه و اسکان برای هنرمندان شرکت‌کننده در نمایشگاه رایگان است.

حسین زاده تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون استقبال بسیار خوب بوده است و متقاضیان می‌توانند به معاونت صنایع دستی استان در خیابان شهید بهشتی حدفاصل کوچه شماره ۴ و ۶ و در سطح شهرستان‌ها نیز به نمایندگی‌ها و ادارات میراث فرهنگی آن شهرستان مراجعه و ثبت‌نام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار