این طولانی‌ترین جنگ در تاریخ اسرائیل است!

رژیم صهیونیستی با قرار گرفتن در آستانه شصتمین روز جنگ در غزه، طولانی‌ترین جنگ در تاریخ خود را تجربه می‌کند.

در حالی که جنگ در نوار غزه وارد پنجاه و نهمین روز خود می‌شود، رژیم صهیونیستی نیز طولانی‌ترین جنگ در تاریخ خود را تجربه می‌کند.

رژیم اشغالگر اسرائیل از زمان تأسیس خود در سال ۱۹۴۸، جنگ‌ها و درگیری‌های متعددی را راه انداخته و در آن‌ها شرکت کرده است که مهمترین آن‌ها عبارتند از: جنگ اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸، تجاوز سه جانبه در سال ۱۹۵۶ که به شکست آن منجر شد، جنگ ژوئن یا جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷، جنگ فرسایشی در ۱۹۶۷، جنگ اکتبر ۱۹۷۳، جنگ در جنوب لبنان در سال ۱۹۷۸، حمله به لبنان در سال ۱۹۸۲، انتفاضه اول فلسطین یا انتفاضه سنگی در سال ۱۹۸۷، انتفاضه دوم فلسطین یا انتفاضه الاقصی که در سپتامبر ۲۰۰۰ آغاز شد و جنگ ژوئیه علیه لبنان در سال ۲۰۰۶.

۱۵ سال پیش اسرائیل ۳ جنگ در نوار غزه به راه انداخت که اولین جنگ از دسامبر ۲۰۰۸ آغاز شد و تا ۱۸ ژانویه ۲۰۰۹ ادامه یافت. جنگ دوم در غزه در سال ۲۰۱۴ بود و تقریباً ۵۰ روز به طول انجامید و جنگ سوم که ۱۱ روز به طول انجامید در سال ۲۰۲۱ رخ داد.

در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، حماس با عملیات «طوفان الاقصی» اسرائیل را غافلگیر کرد، نیرو‌های اسرائیلی نیز به نوار غزه حمله کردند و تا به امروز ۵۹ روز از این جنگ می‌گذرد.

آتش بس موقت بین گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی با میانجی گری قطر و مصر ۷ روز از ۲۴ نوامبر به طول انجامید و طی آن اسرا مبادله شدند و کمک‌های بشردوستانه به بخش مسکونی وارد شد. آتش بس ساعت ۷ صبح روز جمعه اول دسامبر به پایان رسید و از زمان ازسرگیری تجاوز به غزه از روز جمعه تا کنون صد‌ها فلسطینی شهید و هزاران تن دیگر مجروح شدند و بدین ترتیب آمار کلی شهدا از زمان آغاز تجاوزات از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون به ۱۵ هزار و ۵۲۳ نفر رسیده است. همچنین شمار کلی مجروحان تجاوز‌ها به نوار غزه را ۴۱ هزار و ۳۱۶ نفر اعلام شد که ۷۰ درصد قربانیان تجاوز‌های رژیم صهیونیستی را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
این جنگ باعث ریخته شدن خون مظلوم و بیگناه است و ثمره طلولانی شدنش نابودی اسراییل است که خودش میداند ولی شیطان اورا سوق میدهد که بتاز ولی نابود باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
و انشالله آخرین جنگ
آخرین اخبار