زیان مالی رستوران‌های «مک‌دونالدز» مالزی به خاطر تحریم‌ شدن از سوی حامیان فلسطین

رستوران‌ زنجیره‌ای «مک دونالدز» که به حمایت از رژیم صهیونیستی متهم است، اعلام کرد که در مالزی متحمل زیان مالی شده و به دنبال شکایت قضایی است.

شعبه مالزی رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالدز می‌گوید به خاطر جنبش هواداران فلسطین که حامیان رژیم صهیونیستی را تحریم می‌کند، دچار ضرر و زیان مالی شده و از این جنبش شکایت کرد. 

به گزارش رویترز، مک دونالدز مالزی این جنبش را به «اظهارات دروغ و افترا آمیز» در صفحات مجازی متهم کرد و خواستار خسارتی بالغ بر یک میلیون دلار شد. 

مک دونالدز مالزی می‌گوید این جنبش مردم را به عدم مراجعه به رستوران‌هایش تحریک کرده که منجر به از دست دادن سود، کوتاه کردن ساعات کاری و تعدیل نیرو شده است.

گفتنی است، حامیان فلسطین از مدت‌ها پیش جنبشی را شکل داده‌اند که شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی را تحریم می‌کند. این جنبش از زمان آغاز جنگ غزه با استقبال بی‌سابقه‌ای رو به رو شده است و مردم به ویژه در کشور‌های مسلمان، از شرکت‌هایی که به هر نحوی از رژیم صهیونیستی حمایت کرده باشند، خرید نمی‌کنند.مالزی نیز کشوری با اکثریت مسلمان است که مردم آن حامی سرسخت فلسطین هستند. 

شایان ذکر است که در ماه اکتبر، یک شعبه مک دونالدز در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد به سربازان ارتش رژیم صهیونیستی وعده‌های غذایی رایگان می‌دهد. رسانه‌ها می‌گویند از آن زمان، برخی برند‌های غربی به ویژه این رستوران هدف کمپین تحریمی هوادان فلسطین قرار گرفته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۰۷ ۱۰ دی ۱۴۰۲
آخه یکی دوتا که نیستن تو هر کشوری صدها شعبه دارن خونه خرابها .بازم دم مالزی گرم اما اصلا نباید اجازه تاسیس داد به این جهودهای صهیونیست
آخرین اخبار