ورود ۳۵ هزار تن تسلیحات به اراضی اشغالی از ابتدای جنگ

یک روزنامه فاش کرد که از ابتدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون ۳۵ هزار تن مهمات که بیشتر آن‌ها از طرف آمریکا بوده، وارد اراضی اشغالی شده است.

روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» فاش کرد که از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، حدود ۳۵ هزار تن سلاح و مهمات، که بیشتر آن‌ها از آمریکا است، در بیش از ۳۰۰ هواپیما و حدود ۵۰ کشتی وارد اراضی اشغالی شده است. 

در ادامه این گزارش آمده است: بخش کوچکی از محموله‌ها از چندین کشور در سراسر جهان وارد شده است، اما تامین‌کننده اصلی آمریکا بوده و هست.

 اسرائیل هیوم ادعا کرد که محموله‌های تسلیحاتی و حمایت آشکار آمریکا به ارتش صهیونیستی اجازه داد تا در طول پنج ماه گذشته به غزه حمله کند و آماده حملات حزب‌الله در شمال باشد.

اما این روزنامه افزود: مقامات ارشد امنیتی نگران احتمال کاهش سرعت ارسال تسلیحات توسط آمریکا به اسرائیل با توجه به تنش فزاینده بین دو دولت بر سر غزه هستند.

 این روزنامه به نقل از منابع صهیونیست ناشناس نوشت: از آغاز جنگ، هیچ کاهشی در ارسال محموله‌های تسلیحاتی صورت نگرفته است، اما در روز‌های اخیر در میان اختلافات شدید بین مقامات ارشد دولت بایدن و نتانیاهو، نگرانی‌ها در مورد تدارکات آن‌ها افزایش یافته است.

از زمان آغاز جنگ، واشنگتن قوی‌ترین حمایت نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک ممکن را به تل آویو ارائه کرده است. این درحالی است که آمریکا دائما مدعی می‌شود نگران کشتار غیرنظامیان در غزه است.

 این منابع افزودند: آمریکا ظاهراً می‌تواند تجارت خود را طبق معمول انجام دهد، اما در واقع با ایجاد موانع اداری متعدد بدون اینکه صریحاً بگوید که تحویل را به تأخیر می‌اندازد، ارسال محموله‌ها را کند می‌کند.

این روزنامه در پایان تاکید کرد‌ که وابستگی رژیم صهیونیستی به آمریکا تنها به ارسال تسلیحات محدود نمی‌شود، زیرا تل‌آویو به حمایت آن در سازمان ملل با استفاده از حق وتو در شورای امنیت (در برابر هرگونه اقدام برای توقف دائمی جنگ) نیاز دارد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۸:۰۱ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
به نام خداوند جان و خرد : اگر حق عدل عدالتی در جهان کنونی برقرار بود بجای هزاران هزار تن انواع اقسام تسلیحات کشنده انسانی باید هزاران هزار تن انواع مواد غذایی دارویی آبهای آشامیدنی امکانات رفاهی بهداشتی برای مردم غزه وارد می شد و تمامی ابرقدرتهای جهان رژیم صهیونیستی جنایتکار غاصب اشغالگر ظالم ستمگر را از صفحه روزگار فلسطینیان مهوشان می کردند . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار