کارگردان زیرخاکی:

کسی که اسرائیل را کشور می‌خواند مانند فریبرز باغ‌بیشه ابله است!

فصل۴ سریال کمدی زیر خاکی به کارگردانی جلیل سامان از ابتدای ماه رمضان به روی آتن شبکه یک سیما رفت، قصه این فصل نیز در ادامه فصل‌های پیشین این سریال است.

با آغاز ماه مبارک رمضان فصل چهارم «زیرخاکی» به روی آنتن شبکه یک سیما رفت که ساخته و نوشته جلیل سامان است و در آن بازیگرانی همچون پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، اصغر نقی‌زاده، گیتی قاسمی، هومن برق‌نورد و سیاوش چراغی پور به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این سریال در فصول قبل خود گروهک منافقین را هدف و تروریست‌های آن را پخمه نشان می‌داد و کنار آن کنایه و تکیه‌هایی را به شکل پنهان به رژیم صهیونیستی می‌انداخت، اما در این فصل سامان، این تکیه‌ها را به رژیم غاصب آشکار کرد.

جلیل سامان کارگردان و نویسنده «زیرخاکی» درباره این موضوع گفت: شروع فیلمبرداری این فصل زیر خاکی مصادف با آغاز درگیری صهیونیست‌ها و مردم بی‌دفاع غزه شد و من نیز مانند بقیه از این موضوع حالم بد بود.

وی افزود: از جنایت‌های هولناک رژیم صهیونیستی مانند عتیقه دزدی آنها قبلاً در داستانمان گفته بودیم و در قصه اصلی نیز مفصل‌تر به جنایات آنها می‌پرداختیم ولی متاسفانه فرصت اجرا نداشتیم و باید تا پایان سال ۱۴۰۲ کار تولید را تمام می‌کردیم. ما فقط توانستیم در چند سکناس به این موضوع اشاره کنیم و متاسفانه این موضوع تبدیل به روند داستانی نشد.

زیرخاکی 4

کارگردان سریال محبوب «زیرخاکی» درباره سکانسی که در آن گفته شده بود در سرزمین‌های اشغالی موزه‌ای وجود دارد که سه برابر موزه لوور پاریس آثار ایرانی نگه داری می‌شود بیان کرد: عتیقه دزدی اسرائیلی‌ها ثابت شده است و موضوع آثار دزدیده شده موجود در فلسطین اشغالی مستند است و من از کارشناسان میراث فرهنگی آن را شنیده‌ام.

در سریال «زیرخاکی» که در بین رقبای خود یعنی «هفت سر اژدها» که از شبکه سه و «رستگاری» که از شبکه دو سیما پخش می‌شود پر بیننده‌تر است سکانسی وجود دارد که در آن فریبرز که حتی توانایی هجی کردن نام اسرائیل را ندارد می‌گوید «کشور...» و همان سکانس کافی بود تا مخالفان زیر خاکی این سریال را تخریب کنند.

جلیل سامان کارگردان و تهیه‌کننده این سریال دراین‌باره بیان کرد: از شخصیت ساده و بی سوادی مثل فریبرز نباید توقع داشت فلسطین اشغالی بگوید. وی ادامه داد: قطعاً کسی که اسرائیل را کشور می‌خواند ابلهی مانند فریبرز باغ بیشه است!

نویسنده این سریال تصریح کرد: در فیلمنامه شخصیت‌های متعددی وجود دارند و معمولا یک یا چند شخصیت الگو داریم، شخصیت الگو شخصیتی است که معیار سنجش شخصیت‌های دیگر است و معمولا بخشی از افکار نویسنده در قالب رفتار و گفتار آن نوشته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شخصیت‌هایی مثل مروت پور و تا حدودی کشور خانم در «زیرخاکی» شخصیت‌های الگو هستند؛ شخصیتی مثل فریبرز گرچه شخصیت اصلی است، اما حامل افکار و اعتقادات سازندگان آن نیست و بهتر است بیننده برای قضاوت درباره اعتقادات سازندگان سریال با شخصیت ابلهی مثل فریبرز همراه نشوند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اشکان
۱۷:۴۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
آقای سامان نام بردن از فلسطین اشغالی به عنوان کشور یعنی عادی سازی این واژه در جامعه نه نشون دادن ابله بود فریبرز، از شما بعید بود
Iran (Islamic Republic of)
فرزند وطن
۲۱:۳۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
جناب اقای سامان سالن مبارک سعادتمند باشید انشا... سپاس فراوان از زحماتتون بخاطر سریال زیر خاکی همه ما بخاطر اوضاع انسانی در غزه حالمون بینهایت بد کسانیکه اسرائیل خوناشام نازی رو کشور میدونن اصلا انسان نیستن خوناشام های هستند مثل اسراییل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
چرا در پایان فیلم که تیتراژ پخش میشه عنوان زیرخاکی را با زبان عبری نوشته اید؟؟ دلیلش چیه؟ که چی بشه؟؟؟ چرا باید عنوان یک فیلم ایرانی به یک زبانی مثل عبری نوشته بشه؟ آنقدر بی ربطه که بخواهیم عنوان یک فیلم‌رو به هر زبانی مثل انگلیسی فرانسوی عربی یا هر زبانی بنویسیم آخه چرا به عبری نوشته شده؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین حسینی
۱۰:۰۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
دلیلش ساده تر و آشکار تر از ان است که تا بحال نفهمیده باشی
چون بیشتر جویندگان گنج دنبال دعاهای یهودیات هستند تا به واسطه آن به زیر خاکی دسترسی پیدا کنند
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۳:۴۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
این سریال و بقیه سریالا بلاخره از یه فیلتری رد میشن و مجوز پخش، اینکه یه عده نکته سنج و تندرو نخود هر آشی میشن و ایراد میگیرن بهتره برن به مشکلات اساسی و بحرانی مملکت که باعث و بانیش بالادستی ها هستن گیر بدن اینکه الان اسرائیل متجاوز عنوان بشه یا کشور درد اصلی ایرانی اینه که بقولی آنقدر خودی ها زهر تو وجودش ریختن که سخت میشه پادزهری اونو درمان درمان کنه .تمام مردم بازیچه شدن کدوم دشمن کدوم تحریم کدوم جنگ بابا کمتر پشت این افراد باشید
Iran (Islamic Republic of)
اشکان
۱۷:۵۲ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
زیر خاکی رو ولش کن امروز هوای تل‌آویو چه طور بود اینجا که هوا بهاریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
آنقدر به لحاظ قالب و محتوا ومتن کارهای سریالی صدا وسیما ضعیفه که سریال پایتخت ۴ که بازپخش چندباره میشه بازهم درصدر قرار داره. زیرخاکی سریال به نسبت خوبیه اما بازی ضعیف پژمان جمشیدی و بخصوص تکیه کلام های تکراری و خسته کننده ش و حرکات بیخودش خیلی به سریال ضربه زده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
ما که نه سریال اژدها و نه رستگاری رو نگاه نمیکنیم تازه زیر خاکی هم از قسمت 12 دیدیم.اون دوتای دیگه ارزش وقت گذاشتن ندارن زیر خاکی هم بخاطر
شیرینکاربهای فریبرز نگاه میکنیم .ولا غیر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
اتفاقا هم هفت سر اژدها و هم زیر خاکی عالیه ندیدین به خاطر تبلیغات که می گن قشنگ نیست در حالی که اگه مثل من از اول می دیدن حتما هرشب دو تاشو دنبال می کردین حالا رستگاری خدایش جالب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
متشکرم از مطلب خوبتون. البته همش همین نیست در تیتراژ پایانی این سریال آن بالا یک مهر وجود دارد که به زبان عبری کلمه زیر خاکی در آن نوشته شده است که به نوعی تقصیر وزارت ارشاد علی الخصوص شخص شخیص وزیر ارشاد آقای اسلامی است که این جور فیلم ها را می بیند و مجوز می دهد اگر هم نمی بیند باز هم مقصر است. رئیس صدا و سیما نیز مقصر است و صد البته نفوذی ها نیز عامل این جور اتفاقات ناگوار هستند
Iran (Islamic Republic of)
سینا ایرانی
۲۳:۱۲ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
خیلی سریال باحالیه،خسته نباشید می‌گم به جناب جلیل سامان نویسنده و کارگردان و پژمان جمشیدی، خانم صامتی و دیگر عوامل سازنده این مجموعه دوست داشتنی.
Iran (Islamic Republic of)
یک نویسنده دفاع مقدس
۲۲:۰۳ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
درود بر جلیل سامان عزیز
فیلمنامه از لحاظ تکنیکی ، دیالوگ و دکوپاژ کارگردانی ۲۰