ظرفیت تامین آب شهر و روستاهای حاشیه بزمان سیستان و بلوچستان افزایش یافت

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به پایان حفاری چاه‌های جدید برای شهر بزمان عملیات لوله‌گذاری خط انتقال آغاز و با انجام این کار بیش از ۵۰۰ خانوار از آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند.

علیرضا نارویی  در بازدید از چاه‌های کوزه و گمی از توابع شهر بزمان بیان کرد: معضلات آبی در بسیاری از مناطق سیستان و بلوچستان خودنمایی می‌کند که برای رفع این مشکل طرح‌های متعددی برنامه‌ریزی و در دست اجرا قرار دارد.

وی افزود: بزمان نیز یکی از این مناطق است که برای رفع مشکلات آبی این شهر طرح‌های مختلفی هدف‌گذاری شد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: در همین راستا ۲ حلقه چاه کوزه و گمی در این منطقه حفر شده و عملیات ۳.۵ کیلومتر لوله‌گذاری از محل این چاه‌ها به سمت مخازن نیز در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای خطوط جمع‌آوری و انتقال به مخازن، برای آبرسانی به روستاهای حاشیه شهر نیز ۴.۵ کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال انجام خواهد شد.

نارویی گفت: علاوه بر عملیات لوله‌گذاری، مراحل کف شکنی، لایروبی و تجهیز این چاه‌ها نیز در حال انجام است، که تکمیل این فرآیند در مجموع بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز خواهد داشت که از محل اعتبارات ملی و استانی تامین می‌شود.

وی اظهار کرد: با تکمیل طرح فوق بیش از ۵۰۰ خانوار منطقه از آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند.

 
 

برچسب ها: آب شرب ، آب و فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار