دبیرکل ناتو: مسکو بداند که برنده جنگ اوکراین نیست

دبیر کل ناتو در آغاز نشست وزیران خارجه کشور‌های عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت مسکو باید بداند که قادر به پیروزی در صحنه نبرد اوکراین نیست

 «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو دقایقی پیش و در آغاز نشست وزیران خارجه کشور‌های عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: مسکو باید بداند که قادر به پیروزی در صحنه نبرد اوکراین نیست، وی خواستار حمایت بلند مدت مالی و نظامی اعضای ناتو از «کی‌یف» شد.

وی در کنفرانس خبری که توسط رویترز بطور زنده پخش شد به خبرنگاران گفت که کشور‌های عضو ناتو به حمایت‌های مالی و نظامی خود از اوکراین ادامه می‌دهند.

استولتنبرگ افزود: چنانچه در حمایت و تامین تسلیحات نظامی اوکراین تعلل ورزیده شود آنکه شاهد پیامد‌های آن در صحنه نبرد خواهیم بود، این امنیت منطقه‌ای (اروپایی) نیست، بلکه به امنیت جهانی باز می‌گردد.

وی در ادامه مدعی شد: کره شمالی و جمهوری اسلامی ایران همچنان به تامین مهمات و تسلیحات به مسکو می‌پردازند.

دبیرکل ناتو با اشاره به اینکه ناتو بالاترین میزان کمک‌ها به اوکراین را تاکنون داشته، افزود: نیازمند تامین مالی حتی تامین مالی جدید برای اوکراین هستیم.حمایت اعضای ناتو از اوکراین پیامی است به روسیه و اینکه مسکو باید بداند که نمیواند برنده این جنگ باشد.

نشست وزیران خارجه کشور‌های عضو ناتو از سوم تا چهارم آوریل ۲۰۲۴ برابر با ۱۵و ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار می‌شود. قرار است در این نشست به نیاز‌های اوکراین درادامه این جنگ پرداخته شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
در نهایت فقط فتنه گر و تحریک کننده و جنگ افروز که شکست میخوره نه دفاع کننده
آخرین اخبار