ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری بر راه‌اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر این استان تاکید کرد.

غلامعلی حیدری در نشست کارگروه تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت ایجاد بازارچه‌های موقت عرضه مستقیم کالا‌های اساسی با قیمت ۱۵ درصد زیر قیمت بازار و نقش آنها در کنترل و کاهش تورم در استان گفت: راه‌اندازی این بازارچه‌ها در تمام ۴۳ شهر این استان در دستور کار قرار دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: پارسال با پیگیری‌های انجام شده بازارچه‌های موقت در ۲۴ شهر این استان دایر شد.

وی افزود: برپایی بازارچه‌های موقت، نمایشگاه‌ها و روز بازار‌ها در کاهش نرخ تورم استان نقش بسزایی داشته است و این سیاست به برای امسال نیز در دستور کار دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار دارد.

حیدری گفت: با توجه به نقش بازارچه‌های عرضه مستقیم کالا‌های اساسی در تامین کالا‌های مورد نیاز و همچنین رضایت مردم تلاش می‌شود این بازارچه‌ها از موقتی به دائمی تبدیل شوند.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: تلاش می‌شود با رصد بازار و ذخیره‌سازی مناسب کالا‌های مورد نیاز مردم تامین و هرگونه کمبودی در خصوص تامین کالا‌های اساسی در کمترین زمان ممکن برطرف شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین بر ضرورت نظارت کامل از سوی دستگاه‌های نظارتی با هدف پیشگیری از هرگونه احتکاری از سوی برخی افراد سودجو تاکید کرد.

حیدری بر ضرورت نظارت کافی و لازم بر داروخانه‌ها و رفع هرگونه کمبود در خصوص دارو‌های مصرفی و مورد نیاز، تامین قطعات یدکی و همچنین لاستیک خودرو و بنگاه‌های املاک و مسکن در استان تاکید کرد.

وی گفت: فرمانداران و اعضای کمیسیون اقتصادی نسبت به برقراری نمایشگاه‌های فصلی اهتمام ورزند و تولیدات خانگی را در این بازار‌ها با قیمت مناسب به دست مردم برسانند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: خرید و فروش مسکن نهضت ملی در بنگاه‌های املاک خلاف قانون است و باید با نظارت از این اقدام پیشگیری شود.
حیدری با تاکید بر نظارت کامل و لازم در خصوص تامین شکر مورد نیاز صنف و خانوار اضافه کرد: سازمان جهادکشاورزی امکانات لازم برای خرید گندم و همچنین تامین به موقع مطالبات کشاورزان و گندمکاران را فراهم کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار