تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان گفت:تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان گفت: فعالیت‌های مهم این مرکز در زمینه افزایش بهره‌وری کشاورزی و کمک به جهش تولید با مشارکت مردم، تولید هسته‌های اولیه بذر‌های غلات است.


 محسن دادار  افزود: هسته‌های اولیه بذر‌ها اولین قدم در تولید محصولات با کیفیت و سالم، افزایش بهره‌وری زمین، صرفه جویی در مصرف آب، افزایش بازدهی اقتصادی و در نتیجه کمک به جهش تولید است.

 
او گفت: گفت: سال گذشته برای اولین بار استان اصفهان از واردات هسته‌های اولیه بذر‌های غلات گندم و جو بی نیاز شد و به خودکفایی رسید که تداوم آن تاثیر مثبتی بر جهش تولید استان دارد و نیازمند برخی حمایت‌ها است.

 
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با اشاره به یکی دیگر از فعالیت‌های مرکز برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم گفت: پایگاه تولید نهاده‌های ژنتیکی گاو هلشتاین، سالانه حدود ۲۰۰هزار اسپرم از برترین گاو‌های نر وارداتی از کشور آلمان تولید می‌کند.


او خاطر نشان کرد: این پایگاه با هدف افزایش مشارکت مردم توسط بخش خصوصی و با حمایت مرکز ایجاد شده است.


 تولید هسته‌های اولیه بذر‌های غلات در ۵ مرحله صورت می‌گیرد که شامل بذر پرورش یک، بذر پرورش دو، بذر پرورش سه، بذر مادری و بذر گواهی شده است.


استاندار اصفهان، فرماندار، جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان  در بازدید از ایستگاه تحقیقاتی کبوترآباد با فعالیت‌ها و دستاورد‌های این مرکز به ویژه در زمینه تولید هسته‌های اولیه بذر‌های غلات از نزدیک آشنا شدند و در جریان نیاز‌های ایستگاه برای جهش تولید قرار گرفتند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار