توضیحات معاون محیط زیست لرستان در خصوص پرسه زدن حیوانات وحشی

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان در خصوص پرسه زدن برخی حیوانات وحشی در حاشیه شهر‌های استان توضیحاتی ارائه داد.

محمدنبی حسنونداظهار کرد: از دیرباز در حاشیه جوامع محلی شغال‌ها وجود داشتند و وضعیت سکونتگاه‌هایی در شهر خرم‌آباد ایجاد شده که اطراف آنها کوه است وجود چنین حیواناتی در منطقه عادی است.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط توپوگرافی خرم‌آباد و کوهستانی بودن آن و ایجاد مناطق مسکونی در زیستگاه حیات وحش این امر باعث شده که حیواناتی نظیر شغال و روباه در مناطق مسکونی دیده شود، بیان کرد: متاسفانه نظافت در شهر به صورت کامل انجام نمی‌شود و زباله‌ها رهاسازی می‌شوند و پسماند‌ها کامل جمع نمی‌شوند و وجود زباله منبع سهل‌الوصولی برای این حیوانات هستند و حضور در مناطق مسکونی برای این حیوانات کم‌کم عادی می‌شود.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: وجود آشغال و زباله در محیط، پسماند‌های غذایی و تجاوز به محل زیست حیات وحش از جمله عوامل وجود این حیوانات در حاشیه شهرهاست.

حسنوند بیان کرد: در مواقعی که این حیوانات وارد اماکن مسکونی شوند محیط زیست استان وظیفه دارد آنهار ا زنده‌گیری و به مناطق مورد نظر خود انتقال دهد.

وی گفت: چنانچه این حیوانات در کوچه و خیابان باشند مکانی برای جمع‌آوری آنها وجود ندارد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان در خصوص انتشار کلیپی مبنی بر وجود گرگ در بام خرم‌آباد، اظهار کرد: این حیوان شغال بوده و به هیچ وجه گرگ نیست.

 

برچسب ها: محیط زیست ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.