سواری‌ها با ۵۵ درصد بیشترین سهم را در تصادفات جاده‌ای دارند

رییس پلیس راه تهران بزرگ گفت: سواری‌ها با ۵۵ درصد بیشترین سهم را در تصادفات جاده‌ای اطراف تهران دارند.  

 سرهنگ ابراهیم  ارزانی رییس پلیس راه تهران بزرگ در برنامه زنده شهر امن اظهار کرد: با اینکه یک درصد  از راه‌های کشور مربوط به جاده‌های حوزه پلیس راه تهران بزرگ است، اما ۱۳ درصد از تردد‌های کل در حوزه و معابر پیرامونی شهر تهران صورت می‌پذیرد که این موضوع باعث شده حجم تردد‌ها و ماموریت‌های بالایی را داشته باشیم. 

او در خصوص تفکیک وسایل نقلیه مقصر در تصادفات نیز گفت: بیشترین وسایل نقلیه‌ای که در تصادفات جاده‌های اطراف شهر تهران نقش داشته اند به ترتیب سواری‌ها با ۵۵ درصد، کامیون‌ها با ۲۰ درصد، وانت بار‌ها با ۱۹ درصد و موتورسیکلت‌ها با ۶ درصد بیشترین سهم را در تصادفات داشته اند. 

 ابراهیم ارزانی گفت: با توجه به سفر‌های کاری که از راه‌های اطراف شهر به پایتخت داریم، شاهد تصادفات کامیون‌ها و وانت بار‌ها به ترتیب با ۲۰ و ۱۹ درصد نیز هستیم که به بخش حمل و نقل اختصاص پیدا می‌کند. 

سرهنگ ارزانی بیان کرد : بخشی از سفر‌ها در معابر پلیس راه مانند آزادراه تهران قم و آزادراه تهران کرج را داریم که تفکیک شده هستند و مخصوص تردد سواری و خودرو‌های سبک هستند. در بخشی از معابر هم سفر‌ها به صورت تلفیقی انجام می‌شوند که در آنها هم سواری و هم خودرو‌های سنگین و باری تردد دارند که احتمال بروز تصادفات و اتفاقات ناگوار ترافیکی نیز بیشتر در معابر با تردد‌های تلفیقی روی می‌دهند.

خبرنگار عطیه رضایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار