نخستین گفتاورد ملی نخبگان در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

رییس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین گفتاورد ملی نخبگان به طور همزمان با سراسر کشور، به میزبانی بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد برای پهنه جنوب غربی کشور با نام «پهنه خلیج فارس» برگزار می‌شود.

حمدالله اکوانی رییس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رویداد «گفتاورد ملی نخبگان» با شعار «نخبگان؛ حکمرانی دانش‌بنیان» برگزار می‌شود.

وی افزود: این رویداد رقابتی، با هدف تعامل نخبگان، مدیران و مردم برگزار خواهد شد و مخاطبین این رویداد، تمامی آحاد جامعه هستند به نحوی که راه‌حلی برای چالش‌های کشور ارئه کنند.

اکوانی تصریح کرد: گفتاورد، یک رویداد چهار مرحله‌ای است و در مرحله اول آن، شرکت‌کنندگان می‌توانند ایده‌های خود را در پنج محور اصلی شامل حوزه‌های «مالی و ارزی»، «منابع طبیعی»، «امنیت غذایی»، «نظام سلامت» و «حکمرانی هوشمند» ارائه کنند.

رییس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این رقابت، مجموعه مناظره‌هایی برای رسیدن به چرخش‌های تحول‌آفرین است، افزود: شنیدن و تقویت ایده‌های نخبگانی، دانش بنیان‌تر کردن مدیریت کشور، افزایش تفاهم اجتماعی و رشد عمومی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد است.

وی با اشاره به پهنه‌بندی استان‌های کشور، ادامه داد: در این رویداد، کشور به هشت پهنه جهت بهتر پیش بردن فرآیند اجرایی آن تقسیم شده است که استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استان میزبان پهنه جنوب غربی کشور با نام «پهنه خلیج فارس» انتخاب شده است.

وی با بیان مراحل شرکت در این رویداد، افزود: در مرحله اول، ایده‌های شرکت‌کنندگان در پنج محور اصلی دریافت خواهد شد و در مرحله دوم، محتوا‌های ارسالی که توسط فرد یا یک تیم آماده می‌شود که پس از یک ارزیابی اولیه، در قالب یک پوستر در نمایشگاهی به همین منظور به نمایش در خواهد آمد.

عضو ه‍یئت علمی دانشگاه یاسوج افزود: این نمایشگاه‌ها که در استان‌های میزبان هر هشت پهنه کشور برگزار خواهد شد، فرصتی برای انتخاب آثار برگزیده خواهد بود.

رییس بنیاد نخبگان استان با اشاره به انتخاب هشت اثر برگزیده برای هر موضوع افزود: در مرحله سوم، هشت اثر یا هشت نفر برگزیده باید تیم خود را با کمک افراد سایر تیم‌های حذف شده تکمیل کنند و سپس با اتصال به یک مربی، برای مرحله رقابتی آماده خواهند شد.

وی تأکید کرد: سه مرحله رقابت برای تعیین تیم برنده وجود دارد که فاصله زمانی هر رقابت با مرحله بعدی، حدود ۴۰ روز خواهد بود که خود فرصتی برای آماده شدن تیمهاست.

اکوانی اظهار کرد: در مرحله چهارم، برای عمق‌بخشی به محتوا‌های دریافتی و همچنین برای اینکه ضمانت اجرایی پیدا کنند، ارزیابی و داوری‌ها با حضور مدیران اجرایی و اندیشمندان خبره هر موضوع انجام خواهد شد.

وی گفت: چهار داور در این بخش حضور دارند که ۲ نفر محتوای علمی و ۲ نفر الزامات اجرایی و قابلیت پیاده‌سازی را مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهند داد.

اکوانی با اشاره به داور پنجم که مخاطبین متخصص آن حوزه رقابتی هست، گفت: گروه‌های تحلیل‌گر هم برای کمک به داور‌ها و تیم‌ها، در این بخش برای نقش‌آفرینی حضور خواهند داشت.

رییس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: نخبگان، اساتید، دانشجویان، آموزگاران و علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد بزرگ، تا ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه‌ای که به همین منظور تدارک دیده شده به آدرس «debate.bmn.ir» ثبت‌نام و شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه برگزیدگان مرحله نیمه نهایی به بعد، عضو خانه نخبگان خواهند شد، افزود: به پاس زحمات کسانی که در قبال مشکلات و مسائل کشور بی‌تفاوت نیستند، ضمن ایجاد فرصت اثرگذاری در حکمرانی برای آنان، برگزیدگان رقابت نهایی هم علاوه بر جایزه نقدی ۱۰ میلیارد ریالی، ۱۰ میلیارد ریال اعتبار بابت عملیاتی کردن راه‌کار‌های منتخب پرداخت خواهد شد.

برچسب ها: نخبگان ، خلیج فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.