بذر پاش:

راه‌آهن یزد ـ اقلید تا ۲ ماه آینده تکمیل می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه منابع مالی راه‌آهن یزد- اقلید تامین شده است، از تکمیل و بهره‌برداری از این مسیر ریلی در همکاری راه‌آهن و شرکت ساخت حداکثر در ۲ ماه آینده خبر داد.

مهرداد بذر پاش وزیر راه و شهرسازی  با حضور در یزد به تشریح برخی از اقدامات در استان و همچنین کل کشور در حوزه‌های تحت مسئولیت این وزارتخانه پرداخت.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص تکمیل راه آهن یزد- اقلید گفت: تکمیل این راه آهن در مراحل پایانی قرار دارد. در این خصوص به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل تاکید کردم و با توجه به پیشرفت کار حداکثر تا دو ماه آینده این مسیر ریلی تکمیل خواهد شد. منابع مالی لازم برای تکمیل این مسیر ریلی تامین شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: راه آهن یزد - اقلید یکی از مسیر‌های مهم ریلی کشور است که با تکمیل آن تمامی کشور منتفع خواهد شد. این مسیر ریلی هم کارکرد مسافری و هم کارکرد حمل بار را دارد.

بذرپاش با یادآوری این مطلب که در سال گذشته ترانزیت ۵۸ درصد رشد داشت، گفت: در دو ماهه سال جاری رشد ترانزیت ۵۵ درصد ثبت شد. یادآور می‌شوم در سفر روز گذشته به بندر امیرآباد استان مازندران، اعلام شد که تخلیه و بارگیری در این بندر مهم ۴۵ درصد رشد داشت.

وی افزود: کلان پروژه ایران‌راه که در دستور کار دولت است به خوبی پیش می‌رود و شاهد هستیم که راه‌ها هم در بخش‌های مواصلاتی پیشرفت مناسبی داشته و هم مذاکرات منطقه‌ای به سطح قابل قبولی رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار