استفاده حزب‌الله از سلاح‌های جدید در جنگ با رژیم صهیونیستی

شبکه المیادین گزارش داد که حزب الله، سلاح‌های جدید را وارد درگیری با ارتش اسرائیل کرد.

شبکه المیادین گزارش داد: اقدام حزب الله در وارد کردن سلاح‌های جدید در میدان نبرد با ارتش اسرائیل در جبهه شمالی و در مرز‌های لبنان و اقدام آن در فرستادن پهپاد تهاجمی مجهز به موشک، ارتش اسرائیل را غافلگیر کرد و سوالات بیشتری درباره توانمندی‌های نظامی که حزب الله پنهان کرده است، مطرح کرد. به ویژه که ویدئو‌های بیشتری منتشر می‌کند که بر خلاف ادعا‌های سخنگوی ارتش اسرائیل، کارآیی بالای این سلاح‌ها در رهگیری، شناسایی و اصابت به اهداف را نشان می‌دهد.

آلون بن دیوید خبرنگار امور نظامی کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل گفت: حزب الله نخستین بار از سامانه‌ای استفاده کرد که در این جنگ شاهد آن نبوده‌ایم. حزب الله، پهپاد تهاجمی شبیه پهپاد‌های ارتش اسرائیل فرستاد که موشک‌ها را شلیک می‌کنند و به پایگاه‌های خود باز می‌گردند. حزب الله پهپادی فرستاد که موشک‌های اس ۵ شلیک می‌کند. سخنگوی ارتش اسرائیل این ادعا را تایید نکرد و گفت: حمله با یک پهپاد انتحاری بود. اما تجربه گذشته ما نشان می‌دهد، زمانی که حزب الله چنین سامانه‌هایی را رونمایی و از آنها استفاده می‌کند، آنان واقعیت را می‌گویند. 

گزارشگر المیادین افزود: اقدام حزب الله در گسترش دامنه اهداف آن و حملات به اهداف دورتر، با سلاح‌های هدایت شونده و مجهز به دوربین، قدرت رهگیری ارتش اسرائیل را سلب کرده است و قدرت جنگ الکترونیکی و جنگ مغز‌ها را نشان می‌دهد که حزب الله در برابر اسرائیل، آن را اداره می‌کند. 

بالن  حزب‌الله

آلون بن دیوید افزود: حزب الله موفقیت مهمی به دست آورد و موفق شد به یکی از پایگاه‌های مهم حمله کند. بالن نظارتی که بخشی از شبکه رهگیری و شناسایی نیروی هوایی ارتش اسرائیل بود، هدف قرار گرفت. حزب الله این کار را با یک پهپاد کوچک انجام داد که از همه سامانه‌های پدافندی ما عبور کرد. ما نتوانستیم این پهپاد را رهگیری کنیم. باید بگوییم این پهپادها، چالش بسیار بزرگی برای سامانه‌های رهگیری است و شناسایی آنها بسیار دشوار است. 

تحلیلگران اسرائیلی می‌گویند، حزب الله با افزایش استفاده از پهپادها، سامانه‌های پدافندی اسرائیل را ارزیابی می‌کند که این سامانه‌ها هم کارآیی خود را ثابت نکردند. بعضی از این تحلیلگران درباره تصویر تیره و تار و خطرناکتر درباره عملکرد این سامانه‌ها، در صورت پرتاب اسکادرانی از این پهپادها، هشدار می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۲۰:۴۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
به امید نابودی اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ماشالله بچه ها کجاش رو دیدن تازه این اول راهه ???
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
منتظر پاسخ اسرائیل باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
باید اثر باز دارندگی این سلاح ها و عقب نشینی اسراییل از غزه و جولان را ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
خدا قوت به رزمتدگان حزب الله ومقاومت منطقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ماشاءالله
آخرین اخبار