نگهداری گوشت در یخچال ۲۴ ساعت قبل از مصرف

گوشت را ۲۴ ساعت پیش از مصرف در دمای یخچال نگهداری کنید.

دکتر مهدی باقری مدیر شبکه بهداشت و درمان بابلسر با بیان اینکه یکی از راه‌های پیشگیری از بیماری "تب کریمه کنگو"، رعایت اصول بهداشتی در ذبح، نحوه نگهداری و مصرف گوشت دام است،گفت: گوشت را ۲۴ ساعت پیش از مصرف در دمای یخچال نگهداری کنید.

او افزود: یکی از راه‌های پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو رعایت اصول بهداشتی در ذبح و نحوه نگهداری و مصرف گوشت دام است.

دکتر باقری با اشاره به عامل بیماری تب کریمه کنگو، گفت: کنه عامل تب کریمه کنگو است و این بیماری علاوه بر تب شدید باعث کبودی و خونریزی شدید بینی براثر بروز اختلال‌های انعقادی و در برخی موارد موجب مرگ می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بابلسر در ادامه افزود: افرادی که با دام سر و کار دارند یا به ذبح دام مشغولند، باید از وسایل محافظت‌کننده مانند دستکش، چکمه و لباس مناسب استفاده کنند و ابزارشان را بعد از ذبح، ضدعفونی کنند و خونابه‌ها به طریق بهداشتی دفع شود.

او افزود: مردم با هدف پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان، گوشت را ۲۴ ساعت پیش از مصرف در دمای یخچال نگهداری کنند و از خریدن گوشت‌هایی که خارج از نظارت شبکه سازمان دامپزشکی ذبح و عرضه شده است، خودداری کنند.

دکتر باقری گفت: جگر و سایر امعاء و احشای دام پس از ۴۸ ساعت نگهداری در دمای ۴ درجه سانتیگراد استفاده شود و مردم به هیچ‌وجه دامی را که علائم بیماری و ناخوشی دارد، ذبح و مصرف نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار