کاهش ۴۳ درصدی جانباختگان سوانح رانندگی در استان بوشهر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر گفت: کاهش ۴۳ درصدی شمار جانباختگان سوانح رانندگی این استان در راه‌های روستایی باعث کسب رتبه سوم ملی در این شاخص شد.

عبدالکریم اخترشناس اظهار کرد: پارسال تلفات ناشی از تصادفات در جاده‌های روستایی استان بوشهر ۱۳ نفر بوده که در مقایسه با ۲۳ فوتی سال قبل‌تر از آن، شاهد کاهش ۴۳ درصدی در این شاخص هستیم.

وی افزود: شاخص راه روستایی در استان بوشهر ۹۸ درصد است که جزو استان‌های پیشگام کشور در این زمینه محسوب می‌شود.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان یادآور شد: پارسال در مجموع ۲۹۴ نفر از هموطنان در جاده‌های برون شهری و روستایی استان جان خود را از دست داده‌اند که این تعداد در مقایسه با سال ۱۴۰۱، حدود ۰.۷ درصد کاهش داشت.

وی تصریح کرد: کاهش متوفیان تصادفات در سال گذشته با وجود افزایش ۷/۷ درصدی تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان نشان دهنده تاثیر رعایت قوانین توسط رانندگان در کنار کنترل‌های پلیس راه و ایمن‌سازی راه‌ها از جمله کاهش نقاط حادثه خیز توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر ادامه داد: خستگی و خواب آلودگی، سرعت زیاد و عدم توجه به جلو مهمترین عوامل تصادفات در جاده‌های استان محسوب می‌شود.

اخترشناس گفت: ۸۰ درصد تصادفات عامل انسانی دارد که می‌طلبد در حوزه فرهنگ‌سازی و آموزش به کاربران جاده‌ای و سرنشینان خودرو اقدامات بیشتری انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.