فرماندار زهک:

۲۷ خانه قرآن و عترت در روستاها و شهرزهک راه‌اندازی می‌شود

 فرماندار زهک گفت: با پیگیری‌های انجام شده ۲۷ خانه‌ قرآن و عترت با توجه به درخواست و استقبال مردم شهرستان زهک در روستاها و در شهرزهک راه‌اندازی خواهد شد

حسن دهمرده  فرماندار زهک   در نشست با اصحاب رسانه منطقه سیستان و فعالان اجتماعی این منطقه، گفت: با پیگیری‌های انجام شده در دهه فجر ۳ خانه قرآن و عترت به بهره‌برداری رسید و ۲۷ خانه‌ قرآن و عترت نیز با توجه به درخواست و استقبال مردم شهرستان زهک در روستاها و در شهرزهک راه‌اندازی خواهد شد که صدور مجوز برعهده تبلیغات اسلامی است.

حسن دهمرده اظهار کرد: یکی از اقدامات بسیار خوبی که در شهرستان زهک در سال گذشته انجام شد و جای قدردانی از مجموعه همکاران و عوامل برگزارکننده این برنامه‌ها است، برگزاری ۱۰۵ محفل انس با قرآن در محلات و روستاهای این شهرستان بوده است.

وی ادامه داد: برای برگزاری این برنامه‌های فرهنگی تلاش‌های بسیاری انجام شده است که در حوزه ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی شهرستان زهک توانسته با توجه به برگزاری برنامه‌های متنوع قرآنی و مذهبی، یکی از شهرستان‌های پیش‌گام در این زمینه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان زهک اضافه کرد: برای سال ۱۴۰۳ در شهرستان زهک ۳۰ خانه قرآن و عترت هدف‌گذاری شده است و برنامه‌های بسیار خوبی در زمینه قرآن در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است، با پیگیری‌های انجام شده در دهه فجر ۳ خانه قرآن و عترت به بهره‌برداری رسید و ۲۷ خانه‌ قرآن و عترت نیز با توجه به درخواست و استقبال مردم شهرستان زهک در روستاها و در شهرزهک راه‌اندازی خواهد شد که صدور مجوز و موارد قانونی آن برعهده تبلیغات اسلامی و بخش تأمین برخی از اقلام نیز برعهده خواهد بود.

دهمرده افزود: برای مناسبت‌های مختلف مذهبی سعی شده تا از قاریان مطرح و بین‌المللی کشور برای برگزاری محافل انس با قرآن در شهرستان زهک بهره لازم برده شود تا علاوه بر ترویج فرهنگ قرآنی، تشویقی برای انس بیشتر جوانان و نوجوانان به قرآن باشد.

وی اضافه کرد: هرچقدر برنامه‌های فرهنگی و معنوی خصوصاً آموزه‌های دینی و قرآنی در جامعه بیشتر باشد نه تنها انحراف در آن جامعه به حداقل ممکن خواهد رسید بلکه برکات معنوی و مادی آن در جامعه جاری خواهد شد که به‌حمدلله با توجه به اینکه مردم منطقه سیستان مردمی ولایی هستند توجه آن‌ها به آموزه‌های دینی، معنوی و قرآنی بسیار زیاد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار