راه اندازی درمانگاه تومور بورد در بیمارستان شریعتی اصفهان

با راه اندازی درمانگاه تومور بورد در بیمارستان شریعتی اصفهان، افق‌های جدید در درمان بیماران نیازمند به جراحی مغز و اعصاب در این مرکز درمانی فراهم شده است.

سرپرست گروه جراحی مغز و اعصاب بیمارستان شریعتی اصفهان گفت: با خرید و راه‌ اندازی دستگاه نورونویگیشن (رهیابی عصبی) امکان راه‌اندازی درمانگاه تومور بورد جراحی اعصاب در این بیمارستان فراهم شده است.

دکتر علیرضا فرید معیر افزود: این درمانگاه به‌منظور ارتقای کمی و کیفی درمان ضایعات مغزی با همکاری گروه‌های نور و پرتوشناسی، نور و پاتولوژی، نوروایمیجینگ، نوروسایکولوژی و نوروآنکولوژی راه‌اندازی شده است.

این متخصص جراحی مغز و اعصاب هدف از راه‌اندازی درمانگاه تومور بورد را پوشش تمامی گروه‌های تخصصی و بهره‌گیری از دانش آنان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در هر جلسه مراحل تشخیص و درمان ۵ تا ۶ بیمار بررسی می‌شود.


به گفته وی رهیابی عصبی مجموعه‌ای از فناوری‌ها به کمک کامپیوتر است که جراحان مغز و اعصاب برای هدایت یا رهیابی در محدوده‌ی جمجمه یا ستون مهره‌ها در حین جراحی و یا روانپزشکان برای هدف‌گذاری دقیق تحریک مغناطیسی فراجمجمه‌ای استفاده می‌کنند.

در جراحی با رهیابی عصبی هم محل دقیق ضایعه درون ساختار‌های دستگاه اعصاب مرکزی (مغز و یا نخاع) باکمک تکنیک‌های تصویربرداری دیجیتال مشخص و هم ایمن‌ترین شیوه و بهترین مسیر برای جراحی اعصاب تعیین می‌شود.


۶۸ درصد مردم استان اصفهان زیر پوشش خدمات درمانی تأمین‌اجتماعی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.