طرح‌های قرارگاه شهید آوینی در خراسان جنوبی رونمایی شد

طرح‌های قرارگاه شهید آوینی با حضور جانشین و معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خراسان جنوبی رونمایی شد.

امسال ۱۲ برنامه‌ی محوری در قالب قرارگاه شهید آوینی در خراسان جنوبی اجرایی می‌شود که جشنواره مطبوعات شرق کشور، جشنواره ملی سواد رسانه جایزه پروفسور معتمدنژاد، جشنواره ملی شعر آیینی، جشنواره موسیقی مقامی شرق کشور و بزرگداشت مفاخر (کنگره ملی ابن حسام خوسفی و بزرگداشت آیت الله تهرانی) از جمله این طرح هاست.

هاشمی جانشین و معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه قرارگاه شهید آوینی از سال  ۱۴۰۲ به صورت ملی و پس از آن در تمام استان‌ها تشکیل شد و شروع به فعالیت کرد گفت: محور اصلی این قرارگاه ایجاد هم افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی و انجام عملیات فرهنگی با اتکا به ظرفیت‌های استانی، حلقه‌های میانی  و موسسات مردمی شهرستانی است.

او افزود: سال ۱۴۰۳ اقدامات این قرارگاه، عملیاتی و به ثمر نشست و در سطح ملی رویکرد‌های حمایتی خودمان را ادامه می‌دهیم.   

هاشمی بیان کرد: برای این اقدامات قرارگاه ردیف مستقلی برای بودجه ۱۴۰۲ با عنوان تقویت بنیه فرهنگی استان‌ها مصوب کردیم و برای سال ۱۴۰۳ نیز همین روند ادامه دارد.   

جانشین و معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: پارسال از هزار میلیارد تومان حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار محقق شد که ۳۰۰ میلیارد تومان با توجه به ظرفیت‌های استان‌ها بین استان‌ها تقسیم شد.

قناعت استاندار خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه خراسان جنوبی مهد علم و ایمان است و پدران علم بسیاری را تربیت کرده است گفت: مردم خراسان جنوبی همیشه در صحنه‌های مختلف از جمله برنامه‌های فرهنگی پیشگام بوده اند.

او افزود: با وجود اینکه در خراسان جنوبی تمرکزمان در ایجاد زیرساخت‌هاست، اما از برنامه‌های فاخر و متنوع فرهنگی غافل نشده ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.