۶ هزار و ۴۰۰ واحد فرسوده قم در حال نوسازی است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به وجود سه هزار و ۷۰۰ هکتار بافت فرسوده شهری در قم، گفت: هم اینک ۶ هزار و ۴۰۰ واحد در بافت فرسوده در دست نوسازی است.

 محمد آیینی ، با بیان اینکه سه هزار و ۷۰۰ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری و حدود ۱۲۰ هزار بنای ناپایدار در قم وجود دارد، گفت: در سفر رئیس‌جمهور به این استان، مجموعه واحد‌هایی که توسط مردم و با حمایت دولت و شهرداری در حوزه بازآفرینی شهری و بافت فرسوده به بهره‌برداری رسید بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ واحد بود که بیشترین حجم افتتاح‌ها را به خود اختصاص داد.

در دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به قم که ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه امسال انجام شد، سه هزار و ۷۴۸ واحد مسکن و سه هزار و ۵۰۸ قطعه زمین به متقاضیان در این استان واگذار گردید.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران عنوان کرد: از کسانی که در این سه‌هزار و ۷۰۰ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری زندگی می‌کنند می‌خواهیم هرچه سریع‌تر به فکر نوسازی واحد‌های خود باشند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از وجود برخی مشوق‌ها که با حمایت دولت و شهرداری در اختیار افرادی که در بافت فرسوده زندگی می‌کنند خبر داد و گفت: دریافت پروانه با ۵۰ درصد تخفیف، استفاده از تسهیلات مختلف نهضت ملی مسکن، ساخت یک‌طبقه تشویقی، استفاده از تسهیلات ویژه در خصوص پارکینگ و یک درب اضافه از جمله بسته تشویقی ویژه مالکان ساکن در بافت فرسوده است.

آیینی در ادامه با اشاره به طرح فاز پنج عمار یاسر و بهره‌برداری از آن گفت: شرکت بازآفرینی شهری در این خصوص بیش از ۱۷۵ میلیارد تومان زمین برای تهاتر با املاک در اختیار شهرداری قرارداد و با همکاری شهرداری این فاز به مرحله بهره‌برداری رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: دربافت پیرامون امامزاده موسی مبرقع (ع) هم بیش از ۶۳ پلاک توسط مجموعه بازآفرینی شهری به ارزش ۴۴۰ میلیارد تومان آزادسازی شده‌است.

امام‌زاده موسی مبرقع (ع) دومین امام‌زاده بلافصل امام جواد (ع) است. ایشان پس از حضرت فاطمه معصومه (س) که فرزند بلافصل امام موسی بن جعفر (ع) بوده از شان و مقام بالایی برخوردار است.

منطقه‌ای که بقعه امامزاده موسی مبرقع (ع) در آن واقع شده به چهل اختران قم نیز معروف است چرا که پیکر مطهر ۴۰ امام‌زاده در این مکان دفن شده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار