سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد:

طرح تاسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در دستور کار مجلس

عمویی گفت: طرح تاسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه به صورت ۲ شوری در دستور کار مجلس شورای اسلامی بود و کلیات آن در مرحله قبل تصویب شد.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی  درباره طرح تاسیس حفاظت قوه قضائیه درباره مصوبات امروز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این طرح به صورت ۲ شوری در دستور کار مجلس شورای اسلامی بود و کلیات آن در مرحله قبل تصویب شد و برای بررسی به کمیسیون ارجاع شد و امروز مراحل رسیدگی به جزئیات آن آماده شد.

وی ادامه داد: امروز ماده یک این طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در مهمترین تغییر امروز عنوان سازمان عبارت دقیقش قرار شد سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه باشد و عنوان قبلی به جهت آن که مخالفان احتمال می‌دادند ممکن است تداخلی در کار دستگاه‌های اطلاعاتی پیش آید تاکید کردند این سازمان حفاظت از اطلاعات قوه قضائیه باشد.

عمویی  افرود: طرح، طرحی مفصلی نیست و به دلیل آن که سازمان فعال است و زیرساخت قانونی نیاز دارد که در ۵ ماده نوشته شده است و اگر تسریع شود در روند رسیدگی در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه تشکیل شود، امیدوار هستیم که در مجلس یازدهم جمع بندی شود و مباحث عمدتا به مباحث داخلی قوه قضائیه باز می‌گردد و نظارت مربوط به داخل قوه قضائیه است و به روند صیانتی این قوه کمک خواهد کرد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار