فرصت‌های عظیم سرمایه‌گذاری بخش آب در کرمان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان از ارائه فرصت‌های عظیم سرمایه‌گذاری در بخش آب و انتقال آب از دریای عمان به استان خبر داد.

حمید علیدادی سلیمانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان گفت: سه فرصت عظیم سرمایه‌گذاری در بخش آب برای انتقال آب از دریای عمان به استان کرمان، مجموعه بین المللی گردشگری و تفریحی سد تنظیمی جیرفت و نیروگاه برقآبی سد مخزنی نساء در وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت طرح انتقال آب از دریای عمان افزود: هدف از اجرای این طرح، شیرین کردن آب دریای عمان و انتقال آن به مخازن آب شرب ۵ شهر جنوبی کهنوج، فاریاب، قلعه گنج، منوجان و رودبار و تامین بخشی از آب مورد نیاز صنعت استان با افق چشم انداز سال ۱۴۲۵ است.

علیدادی سلیمانی با اشاره به این‌که تخصیص خط انتقال مذکور جهت مصارف شرب و صنعت استان است، عنوان کرد: در این طرح، ۱۲۶.۵ میلیون متر مکعب جهت تامین نیاز آبی صنعت استان کرمان و ۲۵ میلیون متر مکعب جهت مصارف شرب و بهداشت ۵ شهر جنوبی کهنوج، فاریاب، قلعه گنج، منوجان و رودبار استان تا افق سال ۱۴۲۵ دیده شده است. 

وی تاکید کرد: اجرای این پروژه به حفظ وضعیت موجود سفره‌های زیرزمینی و احیا آنها کمک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان بیان داشت: بر اساس برآورد فعلی هزینه ثابت سرمایه‌گذاری در این طرح صد هزار میلیارد تومان است و مسیر اصلی انتقال آب از محل آبگیر ساحلی دریای عمان شروع و تا نواحی شمال استان ادامه می‌یابد و مطالعه، طراحی و اجرای طرح بر عهده سرمایه گذار بوده و مسیر نهایی طرح و مدل مالی بازگشت سرمایه،از سوی وی لحاظ می‌شود.

حمید علیدادی سلیمانی مجموعه بین المللی گردشگری و تفریحی سد تنظیمی جیرفت را یکی دیگر از پروژه‌های جذاب سرمایه‌گذاری ارائه شده در این رویداد عنوان کرد و گفت: این مجموعه شامل فضا‌هایی از جمله فضای اقامتی (متل، آلاچیق)، فضا‌های تفریحی و ورزشی (حلقه دانایی، مسیر پیاده و دوچرخه، پلازا موج، سکوی ماهیگیری، باغ گل، باغ نور، آمفی تئاتر روباز، باغ اسکیت، پینت بال، زمین‌های بازی بسکتبال والیبال تنیس، باشگاه ورزشی بدنسازی، سالن بیلیارد و بولینگ، حمام سنتی، سالن ماساژ، پارک آبی)، فضا‌های فراغت فعال (مجتمع کودک، باغ آب)، فضا‌های پذیرایی (رستوران، کافی شاپ، سالن چندمنظوره)، فضا‌های کشاورزی و تفریحی (گلخانه، نظرگاه، کافی شاپ، باغ شهری پرتقال، باغ شهری نخل)، فضا‌های اداری (فضای اداری و مدیریت، تاسیسات نگهداری، خدمات، پارکینگ) و فضا‌های تجاری و نمایشگاهی است. 

وی افزود: بر اساس برآورد انجام شده این پروژه نیاز به هزینه ثابت سرمایه‌گذاری ۲۲۸۴ میلیارد ریال و سرمایه در گردش ۲۵ میلیارد ریالی دارد. 

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‎ای کرمان از نیروگاه برقآبی سد مخزنی نساء بم به عنوان سومین فرصت جذاب سرمایه‌گذاری ارائه شده در رویداد کرمان آیدکس ۲۰۲۴ خبر داد و اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح تولید ۴ مگاوات انرژی پاک است.

 علیدادی سلیمانی افزود: بر اساس برآورد‌ها این پروژه نیاز به ۴۰۰۰ میلیارد ریال هزینه ثابت سرمایه‌گذاری دارد و به دلیل کمبود و کسری انرژی برق در منطقه، با عملیاتی شدن این پروژه می‌توان بخشی از کسری برق منطقه را از همین محل تامین کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار