کمبود آب مهم‌ترین چالش توسعه فضای سبز در شهرکرد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: مهم‌ترین چالش توسعه فضای سبز در این شهر کمبود آب است که در تلاش هستیم آن را حل کنیم.

مسعود حبیبی اظهار داشت: از مجموع ۱۴ حلقه چاهی که در اختیار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد قرار دارد، ۵ چاه از کار افتاده‌اند و سایر چاه‌ها در حدود ۴۰ درصد ظرفیت اسمی خود آب دارند.

وی با بیان اینکه برای زیباسازی فضای شهری شهرکرد نیازمند بکارگیری عناصر طبیعی هستیم که لطافت را به شهر تزریق کنند، افزود: وجود مرکزی برای واکاوی درختان شهر از بیماری‌های مربوط به تغییرات اقلیمی و تولید و تکثیر گونه‌های گیاهی زیر نظر نیروی متخصص از اهمیت بالایی برخوردار است.

حبیبی اضافه کرد: با تکمیل گلخانه شهرداری شهرکرد نیاز ۱۰۰ درصدی گل و گیاه شهر را برطرف خواهد شد و چه بسا نیاز شهر‌های اطراف نیز با این طرح برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرکرد با میانگین ۱۷/۸ سانتی متر فضای سبز بالاتر از حد استاندارد قرار دارد، گفت: مهم‌ترین چالش توسعه فضای سبز در کشور و به دنبال آن شهر شهرکرد بحث کمبود آب است، از مجموع ۱۴ حلقه چاهی که در اختیار سازمان فضا سبز و سیما منظر شهرکرد قرار دارد پنج چاه از کار افتاده‌اند و سایر چاه‌ها در حدود ۴۰ درصد ظرفیت اسمی خود آب دارند.


بیشتر بخوانید


حبیبی با اشاره به استفاده از پساب فاضلاب در توسعه فضای سبز شهرکرد، بیان داشت: استفاده از پساب فاضلاب شهری نیازمند رعایت یکسری ضوابط و هزینه زیاد در خصوص تأسیس یک تصفیه خانه ثانویه است.

وی بیان داشت: قرارداد‌های قسمت اولیه تصفیه خانه بهرام‌آباد و تأمین لوله انتقال پساب به این مکان نیز بسته شده است، به علاوه هوشمندسازی چاه‌ها و نصب کنتور هوشمند تمامی چاه‌های شهر نیز به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: ارتقای کیفیت و تعدد مبلمان شهری و نورپردازی شهری به کمک پایه چراغ‌های مناسب و مجهز در دستور کار سازمان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۰۸:۳۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
از بس احمقید و نادان
از دریاچه بزرگ شد کارون چهار در استان بامیران چهارمحال بختیاری میتوان کل استان را سرسبز کرد
مدیریت نیست
آخرین اخبار