اصلاح شیوه‌نامه صدور پروانه‌های ساختمانی اجرایی می‌شود

مشاور وزیر راه وشهرسازی گفت: مهندسان با استفاده از تخصص و دانش فنی خود در برنامه‌ریزی، طراحی، ساخت و نظارت بر ساختمان‌ها، نقش مهمی در ارتقای کیفیت و بهره‌وری ساختمان‌ها دارند.

حسن تیزمغز مشاور وزیر راه وشهرسازی  با بیان اینکه مهندسان باید به یک‌جمع بندی در خصوص راهکار‌های رفع مشکلات صنف خود برسند  گفت: پس از جمع بندی نتیجه نهایی و موارد مدنظر را در اختیار مجموعه وزارت راه و شهرسازی قرار دهند تا تغییرات مدنظر بر اساس اجماع بین انجمن خدمات آزمایشگاهی و وزارت راه و شهرسازی صورت گیرد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در ادامه با تاکید بر اینکه تعرفه خدمات مهندسی متناسب با کیفیت خدمات مهندسی باید به روزرسانی و عادلانه باشد اظهار کرد: به روزرسانی تعرفه خدمات مهندسی سبب افزایش ارتقای کیفیت ساخت و ساز‌ها می‌شود و افرایش تعرفه‌ها باید به گونه‌ای باشد که هم در بردارنده رضایت مهندسان و هم سازندگان باشد.

تیزمغز همچنین افزایش کیفیت خدمات مهندسی و‌کیفیت ساخت و ساز‌ها را سبب حفظ جان و‌مال مردم دانست و توضیح داد: خدمات بهینه مهندسی سبب افزایش عمر مفید ساختمان‌ها و تولید واحد‌های باکیفیت می‌شود که نتیجه آن حفظ جان و‌مال انسانهاست.

مشاور وزیر راه و شهرسازی  در جریان برگزاری همایش جایگاه خدمات آزمایشگاهی بیان کرد:مهندسان در افزایش بهره‌وری ساختمان‌ها نقش بسیار مهمی دارند. آنها با استفاده از تخصص و دانش فنی خود در برنامه‌ریزی، طراحی، ساخت و نظارت بر ساختمان‌ها، نقش مهمی در ارتقای کیفیت و بهره وری ساختمان‌ها دارند.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در جهت تکالیف قانونی خود در جهت رفع دغدغه‌های مهندسان در تمامی زمینه‌ها پیشگام است افزود:ساختمان‌ها سرمایه ملی کشور هستند و باتوجه به اینکه تولید مسکن در گرو خدمات مطلوب مهندسی است، بنابراین باید از تمام ظرفیت‌ها برای رفع دغدغه مهندسان بهره گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۲ ماه از آغاز سال ۱۴۰۳ گذشت ، چرا افزایش تعرفه های نظام مهندسی هنوز ابلاغ نشده ؟
آخرین اخبار