۶ سناریوی رسانه‌ای اسرائیلی در واقعه شهادت آیت‌الله رئیسی

خبر سانحه برای رئیس‌جمهور از همان ابتدا وحدت ملی در ایران را آشکار کرد؛ با این حال همچون همیشه در چنین حوادثی، بلافاصله‌ خطی از جانب منافقین و مزدوران اسرائیلی برای اختلاف‌افکنی به میان آمد.

از روز گذشته، یکشنبه، و همزمان با اعلام سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور کنار موج اتحاد و دعا‌های مردمی و همچنین وحدت جریان‌های سیاسی و اجتماعی در ایران، برخی کمپین‌های رسانه‌ای ملهم از سیاست‌های اسرائیلی نیز به‌منظور بهره‌برداری از این موقعیت به‌کار افتاده‌اند و این کارزار‌ها امروز و با اعلام خبر شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش تشدید شده است.

برخی از این سناریو‌ها را می‌توان به این نحو خلاصه کرد:

۱ ـ اسرائیل و لاف در غربت: اگرچه اسرائیلی‌ها نه جرئت و نه توان عملیات علیه رئیس‌جمهور ایران را دارند و از روز گذشته نیز حتی در حد یک کلمه به‌صورت رسمی جرئت لاف‌زنی درباره این واقعه را به خود نداده‌اند، امّا برخی اکانت‌های بی‌نام‌ونشانی که احتمالاً با سیاست‌ها و پول‌های صهیونیستی اداره می‌شوند، لاف در غربت می‌زنند و قصد دارند از این نمد کلاهی هم برای صهیونیست‌ها بدوزند. اسرائیلی‌ها به‌ویژه بعد از وعدۀ صادق می‌دانند که درافتادن با ایران چه هزینه‌های سنگینی دارد؛ بنابراین صرفاً می‌توانند به‌صورت غیررسمی و بزدلانه، و صرفاً برای برخی بهره‌برداری‌های اجتماعی و سیاسی علیه ایران چنین لاف‌هایی را در اکانت‌های مجعول بزنند، ادعا‌هایی که نباید وقعی به آنها گذاشت.

۲ ـ اختلاف به‌جای وحدت: خبر سانحه برای رئیس‌جمهور از همان ابتدا وحدت ملی در ایران را آشکار کرد؛ با این حال همچون همیشه در چنین حوادثی، بلافاصله خطی از جانب منافقین و مزدوران اسرائیلی برای اختلاف‌افکنی به میان آمد، سناریویی رسانه‌ای که می‌کوشد به‌جای تقویت اتحاد، به افترا‌ها و نزاع‌های گروه‌ها و سلایق مختلف علیه یکدیگر بپردازد و اگر این خطوط را وارسی کنیم، اغلب در منشأ و ریشه به اکانت‌های بی‌نام‌ونشانی می‌رسیم که در پوشش طرفداری از این یا آن چهره سیاسی یا اجتماعی، افترا‌های رایگانی را مطرح کرده و به نزاع و شکاف‌ها دامن زده‌اند.

۳ ـ الهامات شیطانی علیه همسایگان: ارتقای روابط ایران با همسایگان از سیاست‌های اصلی دولت آیت‌الله رئیسی بوده و در این زمینه توفیقات مهمی نیز کسب کرده است. یکی از نمود‌های توفیق این سیاست، بهبود روابط ایران با جمهوری آذربایجان، و آغاز بهره‌برداری از سد قیزقلعه‌سی که روز گذشته با حضور آقایان رئیسی و الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان انجام شد نیز از مصادیق پیش‌برد این سیاست بوده است، بااین‌حال یک سیاست رسانه‌ای صهیونیستی از روز گذشته بنا دارد بدون هیچ تحقیق و سند و مدرکی، با طرح ادعا‌های بدون پشتوانه، به مخدوش‌سازی این روابط بپردازد.

۴ ـ ترور آرامش روانی با دروغ‌های تکراری: صبح امروز یک اکانت توئیتری که خود را به موساد منتسب می‌کند در خبری کاملاً کذب نوشت که سردار رادان فرمانده فراجا ترور شده است! این یک تاکتیک تکراری در برهه‌های این‌چنینی است که آرامش روانی مردم را با شایعات و دروغ‌های پی‌درپی نشانه می‌رود، قاعدتاً مردم با دانستن این تاکتیک می‌توانند در برابر آسیب‌های آن مصونیت بیشتری پیدا کنند.

۵ ـ القای آشفتگی علی‌رغم انسجام کم‌نظیر ایران: جمهوری اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته چندین بار حوادث این‌چنینی و حتی سخت‌تر را پشت‌سر گذاشته است؛ در همان سال‌های ابتدائی انقلاب، رئیس قوه قضائیه کشور، آیت‌الله شهید بهشتی و با فاصله کمی شهید رجایی و شهید باهنر نفرات اول و دوم اجرایی کشور به شهادت رسیدند، بااین‌حال به‌یمن حضور ولی فقیه زمان، امام خمینی (ره)، کشور بدون مشکل و نگرانی آن برهه را با اقتدار پشت‌سر گذاشت، اساساً یکی از امتیازات بسیار اساسی وجود ولی فقیه در کشور همین است که در چنین حوادثی کشتی انقلاب و اداره کشور را به‌سلامت و مقتدرانه از تلاطم‌ها و طوفان‌ها عبور می‌دهد، در این برهه نیز با پیروی از امام خامنه‌ای که در برهه‌های بسیار سخت، اقتدار و تدبیر و صلابت خود را در عبور از این حوادث نشان داده‌اند، می‌توان بدون کمترین مشکل و هزینه از این شرایط عبور کرد.

۶ ـ اغتشاش به‌جای انتخاب: از ویژگی‌های ممتاز قانون اساسی ایران آن است که برای مواقع و رخداد‌های مختلف پیش‌بینی‌ها و تدابیر لازم را تدارک دیده و در خود مندرج کرده است؛ این میثاق ملی مشخص کرده است که در برهۀ کنونی نیز دقیقاً چه‌روند مردم‌سالارانه‌ای برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید باید طی شود، اما سناریو‌های صهیونیستی بسیار علاقه‌مندند که بی‌ثباتی و اغتشاش را به‌جای انسجام و روند‌های دموکراتیک بنشانند و در این راستا پیام‌های دشنام‌آلود و تند برخی گروه‌ها و اقشار علیه یکدیگر را در دستور قرار داده‌اند. مقابله با این سناریو نیز از آن مسائلی است که قطعاً مدنظر گروه‌های سیاسی و اقشار مردمی در ایران است و ان‌شاءالله با هوشیاری، ناکام خواهد ماند.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۵۱ ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
صبر میکنیم تا کارشناسان محترم ایمنی و پرواز نظریه دقیق و علمی بدن و علت دقیق سقوط مشخص بشه.کارشناسان محترم اطلاعات نظریه دقیق و کارشناسی بدن.بعدا مسولان تصمیم جدی و قاطعانه خواهند گرفت.تصمیم. احساسی ممنوع.تصمیم غیر علمی ممنوع.جو سازی ممنون
Iran (Islamic Republic of)
حمزه
۲۲:۲۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
مفت مفت داریم ذخایرانقلاب ازدست میدیم مرگ براسراییل
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۲:۴۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
خدا اسرائیل وامریکا لعنت کنه کار خودتون بوده اسرائیل گفت ترورمو شروع میکنم لعنتی ها وحرومزاده اسرائیل با خاک یکسان کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
البته من این لاف زدن‌های دشمن رو قبول ندارم اما کسانیکه اهل فن هستند از لابلای این لاف زدن‌ها خیلی چیزها دستگیر شان میشه بطور کامل نه اما می‌توان به برخی چیزها شک کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
وقتی در نقطه صفر مرزی با الهام علی اف که جاسوس و تروریست پرور و دشمن ایران است ملاقات تدارک میشه و نیروهای امنیتی و حفاظتی نقش کمرنگی در این میدان دارند .شک ندارم که این حادثه ترور بوده توسط اسرائیل و دولت آذربایجان هم پشتوانی داشته.تیتر اول سایت ترور الارم در لحظات ابتدایی حادثه تیتر زد به ترور نافرجام اما بعد از اطمینان از شهید شدن سرنشینان فورا این پیام رو پاک کرد .کانال ۱۲ رژیم جعلی هم در همان لحظه اشاره غیر مستقیم کرد به ترور اما فورا جمعش کرد .چرا مسئولین ما اینقدر بچگانه و سهل انگار عمل کردند چراااا؟ رئیس جمهور را فرستادید در دل جاسوسان و دشمنان ایران و آنوقت راحت نشستین و تماشا کردین با کدام عقل؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
مرگبر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
دوشمن .دوشمن است و انتظاری جز یاوه گوئی و ضربه زدن به هر نوع و هر نحوی باید شیطنت خود را بکند بگذارید شیطنت کنند خدا با ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام ....نابود باد اسراییل .
جاوید باد ایران..
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۱۹:۵۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
هشت دلاور در روز امام هشتم به شهادت رسیدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
دنیا مردم ایران را نشناخته. ما به اذن رهبری توطئه ای را نقش بر آب می کنیم.آقای رییسی همیشه در قلبمان زنده است. مثل حاج قاسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
به کوری چشم منافقان و بدخواهان نظام انقلاب اسلامی بزودی زود به برکت خون شهدا نابودی اسراییل خببث از روی کره زمین می رسد
آخرین اخبار