تجمع هیئت‌های حسینی تبریز مقابل بیت امام جمعه شهید

دسته‌ها و هیئت‌های حسینی تبریز از محلات و مساجد مختلف این شهر مقابل بیت حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم امام جمعه شهید تجمع کردند.

 پس از اعلام خبر شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه وی مردم شهر تبریز در قالب دسته‌ها و هیئت‌های حسینی و مذهبی این شهر مقابل بیت حجت الاسلام  والمسلمین محمدعلی آل هاشم امام جمعه شهید تجمع کرده و با نوحه سرایی در رثای شهدای سانحه بالگرد در ورزقان سوگواری کردند.

شهادت رئیس جمهور مردمی ایران اسلامی، وزیر امور خارجه، امام جمعه محبوب و حسینی تبریز و استاندار جهادی آذربایجان شرقی موجی از حزن و اندوه در بین مردم آذربایجان و تبریز ایجاد کرده و فضای عمومی در حال حاضر آکنده از غم و اندوه است.

هم اکنون هیئت‌های حسینی تبریز از محلات مختلف مقابل بیت امام جمعه تجمع کردند و به نوحه سرایی و سوگواری مشغول هستند.

شهروندان سوگوار تبریزی با اعلام اینکه امروز یکی از روز‌های بسیار تلخ برای مردم این شهر است از اینکه امام جمعه مردمی خود را از دست داده اند ابراز ناراحتی کرده و با چشمان گریان در رثای حجت الاسلام  والمسلمین آل هاشم عزاداری می‌کنند.

بر اساس اعلام نهاد‌های مسئول مراسم بزرگداشت شهدای سانحه هوایی روز گذشته در ورزقان امروز دوشنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در محل مصلای اعظم امام خمینی تبریز برگزار می‌شود.

سیدمحمدعلی آل‌هاشم فرزند ارشد آیت‌الله سید محمدتقی آل‌هاشم از روحانیان بنام تبریزی روز یکشنبه در سانحه هوایی به همراه رئیس جمهور و سایر همراهان وی به شهادت رسید.

پیش از وی شهید آیت‌الله محمدعلی قاضی طباطبایی در دهم آبان سال ۱۳۵۸ و آیت الله سیداسدالله مدنی در بیستم شهریور سال ۱۳۶۰ به عنوان شهدای محراب به شهادت رسیدند.

امام جمعه تبریز ششمین نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز بود که در دهم خرداد ۱۳۹۶ از سوی رهبر معظم انقلاب منصوب شده بود و پیش از وی مرحوم آیت‌الله مشکینی، مرحوم آیت‌الله ملکوتی و مرحوم آیت‌الله مجتهدشبستری امامت جمعه تبریز را بر عهده داشتند.

شهید حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تحصیلات مقدماتی را تا دبیرستان در تبریز گذراند سپس برای تحصیل علوم دینی در حوزه علمیه این شهر مشغول و سپس به حوزه علمیه قم عزیمت کرد و تحصیلات حوزوی را تا مقطع سطح چهار حوزوی (دکتری) گذراند و به مدت ۱۴ سال در درس خارج رهبر معظم انقلاب حضور فعال داشت.

وی دارای تالیفات تخصصی برای نیرو‌های مسلح، طلاب، روحانیون و تالیفات عمومی است.

امام جمعه تبریز سال‌ها در مناطق عملیاتی جبهه‌های جنگ حق علیه باطل شرکت کرده و با فرماندهان بزرگی مانند شهید صیاد شیرازی همراه بود و از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۶ با حکم رهبر معظم انقلاب مسئولیت نمایندگی ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران را بر عهده داشت.

وی در این دوره سه بار موفق به کسب مقام اول بین سازمان‌های عقیدتی سیاسی نیرو‌های مسلح در اشراف فرماندهی معظم کل قوا شد.

شهید حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به عنوان نماینده مردم آذربایجان شرقی در این مجلس با کسب بیشترین رای انتخاب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار