تعطیلی تمامی اجرا‌های صحنه‌ای از جمله تئاتر و موسیقی زنده به مدت یک هفته

معاون استاندار کرمان با اشاره به اعلام پنج روز عزای عمومی گفت: تمامی اجرا‌های صحنه‌ای از جمله تئاتر و موسیقی زنده به مدت یک هفته تعطیل خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در جلسه فوق‌العاده شورای اداری استان با تسلیت شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، ایشان را رئیس جمهور پاک، نستوه و مردمی معرفی کرد. 

وی افزود: طبق اعتقادات دینی و قرآنی ما، وقتی مشیت خداوند بر این تعلق می‌گیرد که نعمتی از ما گرفته شود، مثل آن و یا بهتر از آن را جایگزین می‌کند؛ بنابراین اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) فرمودند در اداره کشور خللی ایجاد نمی‌شود، اعتقاد دینی ما است. 

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی ادامه داد: نظام، انقلاب و دولت با قدرت کار خود را ادامه می‌دهد و تکلیف کار به وسیله قانون اساسی مشخص شده است. 

وی گفت: خداوند متعال وقتی مردمی را بزرگوار می‌کند، حتما ابتلاها و امتحان‌های بزرگی در پیش راه او قرار می‌دهد؛ بنابراین از ابتدای انقلاب که ملت ایران تاریخ ساختند و توانستند حرکت تاریخی و جهانی منحصر به فرد ایجاد کنند، ابتلاها و امتحان‌‌های سخت در سطح ملی و استانی شاهد بودند. 

امام جمعه کرمان با گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان بهشتی، باهنر، رجایی، مطهری و دیگر شهدا عنوان کرد: گذر از این‌ ابتلاها برای ملتی که در ایثار، شهادت و رشادت در سطح دنیا پرآوازه است، بارها تجربه شده است. 

وی بیان کرد: غم از دست دادن رئیس جمهور مکتبی و هیئت همراه بسی بزرگ و جانکاه است؛ همه جریان‌های داخلی همراه با هم و در نگاه هم‌افزایی و وحدت قرار گرفتند و خود را در این غم شریک می‌دانند و فرصتی است که خون این خادم‌ ملت تبدیل به وحدت جامعه اسلامی شود. 

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی، خطاب به همه جریان‌ها، نهادها و بانیان مجالس و محافل و مسئولان امر در مراسم عزاداری شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی گفت: توجه داشته باشیم که ضمن اینکه در غم رئیس جمهور عزیزمان نشسته‌ام؛ اما نباید به گونه‌ای جلو دهیم که ضعف ما به تصویر کشیده شود، بلکه خدمات ۳ ساله دولت را منعکس کنیم و امیدآفرینی را در مردم و جامعه داشته باشیم. 

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: راه رئیس جمهور شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی که در اهداف خود ایران قوی را می‌دید، پیگیری کنیم و ادامه دهیم.

آیت‌الله رئیسی، گفتمانی جدید در خدمت‌رسانی ایجاد کرد

 محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان با تسلیت شهادت رئیس جمهور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهان ایشان در سانحه هوایی عنوان گفت: خدمتگزاری صادقانه‌ای که در مدت ۳ سال انجام شد، خدمات را ماندگار کرد و برای تاریخ کشور ما همیشه خواهد ماند. 

وی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی، گفتمان مدیریت و خدمت را تغییر داد، افزود: ایشان تراز خدمتگزاری را ارتقا و نگاه به خدمتگزاری و مسئولیت در جمهوری اسلامی را تغییر داد.   

خدمت‌رسانی به مردم‌ نباید تعطیل شود

فداکار عنوان کرد: در جلسات بارها تذکر می‌دادند که فرصتی نداریم و باید کار کرد، تذکر دائم برای خدمت به مردم‌ داشت و مطيع محض ولی‌فقیه بود. 

وی دلسوزی، تواضع، مردم‌داری و دستگیری از محرومان را از صفات رئیس جمهور شهید آیت‌‌الله سیدابراهیم رئیسی برشمرد و تصریح کرد: هیچ گاه وارد دعواهای ملال‌آور سیاسی نمی‌شد و مانع تراشی‌هایی را که در مسیر خدمت پیش می‌آمد، نادیده می‌گرفت. 

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان

فداکار بیان داشت: کشور بحران‌های سختی را گذرانده و خون‌هایی که به پای انقلاب و کشور ریخته شده، آن را استوار کرده است.

وی افزود: معاون اول رئیس جمهور طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی در مقام مدیریت قوه‌ مجریه قرار می‌گیرد و انتخابات ریاست جمهوری نیز در موعد مقرر برگزار خواهد شد.  

از وحدت نظر ایجاد شده در کشور صیانت شود

استاندار کرمان با تاکید بر صیانت از وحدت نظر ایجاد شده در کشور ادامه داد: این وحدت ملی، اصلا مورد خواست دشمن‌ نیست و باید از آن صیانت کنیم، وحدت ملی، ظرفیتی بزرگی است که خون شهدا برای کشور ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: خون شهدا، شکاف‌هایی را که بعضی اوقات در جامعه ایجاد می‌شود، پر می‌کند، مراقبت کنیم که با حرف، نوشته و نظرمان حواشی ایجاد نشود.

فداکار بیان داشت: آیت‌الله رئیسی، سخت‌ترین دولت را تحویل گرفت و ۳ سال خدمت صادقانه ایشان برکات فراونی در حوزه اقتصادی، بین‌المللی، فرهنگی و سیاسی ایجاد کرد. 

 احیای ۹ هزار کارخانه راکد در دولت سیزدهم 

وی ادامه داد: کاهش حداقل ۳ درصدی نرخ بیکاری در کل کشور، ارتقای نرخ رشد اقتصادی، رونق سرمایه‌گذاری، احیای ۹ هزار کارخانه راکد، تکمیل پروژه‌های اقتصادی، درمانی و زیرساختی که سال‌ها مانده بود از مهم ترین اقدامات حوزه اقتصادی دولت سیزدهم است. 

استاندار کرمان گفت: از کارهای مهم این دولت، گره نزدن اقتصاد کشور به تحولات سیاسی است و بند ناف اقتصاد از حوزه سیاسی بریده شد. 

وی بیان داشت: یکی از مهم ترین اتفاقات در حوزه فرهنگی، حذف تفکرات لیبرالی از داخل جامعه بود و  بازگشت و رجوع مجدد به آرمان‌های انقلاب و شهدا و تفکر شهید سلیمانی کار بسیار بزرگی بود. 

ایستادگی شهید آیت‌الله رئیسی بر اصول و آرمان‌های انقلاب و شهدا 

فداکار افزود: تلاش و ایستادگی شهید آیت‌الله رئیسی بر اصول و شرایط توانست فرهنگ اصیل انقلاب و دفاع مقدس و تقویت مجموعه‌های فعال فرهنگی و خودجوش مردمی را رقم بزند.  

وی تصریح کرد: در حوزه سیاسی، خدمت بی‌حاشیه و بی‌منت به مردم را ترویج کرد و این تغییر نگاه به شدت ارزشمند است و مردم این تغییر نگاه را پسندیدند. 

استاندار کرمان بیان کرد: آیت‌الله رئیسی به هیچ عنوان وارد دعواهای بی‌حاصل نمی‌شد و مدام تذکر می‌دادند که مراقبت‌ها صورت گیرد. 

وی افزود: در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی سال ۱۴۰۲، تنها دولتی که کار سیاسی انتخاباتی نکرد و انتخابات کاملا به مردم واگذار شد، دولت سیزدهم است. 

اقتدار کامل دولت سیزدهم در حوزه بین‌الملل 

فداکار گفت: دولت سیزدهم در حوزه بین‌الملل نیز تقویت نگاه به کشورهای همسایه، عضویت در پیمان‌های بین‌المللی و اقتدار کامل را ایجاد کرد.

وی افزود: با زبان رسا، آرمان‌های انقلاب و امام و شهدا را فریاد زد، عکس شهید سلیمانی را در سازمان ملل بلند کرد و داد مظلومان غزه را در سفرهای خارجی خود زد. 

رحمان جلالی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز  با اشاره به اعلام پنج روز عزای عمومی در کشور گفت: تمامی اجرا‌های صحنه‌ای از جمله تئاتر و موسیقی زنده به مدت یک هفته در این استان تعطیل خواهد شد.

 وی افزود: ستاد برگزاری مراسم شهادت رییس جمهور و هیات همراه، به دستور استاندار کرمان و با کمیته اجرایی پنجگانه از صبح امروز فعالیت خود را آغاز کرده و به تبع آن فعالیت این ستاد در شهرستان‌ها نیز پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت کار خود را محکم و با قدرت ادامه می‌دهد تصریح کرد: امتحانات نهایی شامل این تعطیلی‌ها نخواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در ادامه با اشاره به برگزاری ۲ جلسه شورای تامین و اینکه مصوبات این نشست‌ها به دستگاه‌های اجرایی استان ارسال شده است گفت: تدابیر لازم در دستور کار مدیران قرار گیرد.

وی تاکید کرد: مهمترین بحث در برگزاری مراسمات موضوع خود مراقبتی ادارات است که روسای ادارات آن را مد نظر قرار دهند و مدیران در فرهنگ سازی و فضاسازی هماهنگی لازم را با کمیته تولید محتوا در دستور کار داشته باشند.

جلالی افزود: اجتماع بزرگ مردمی در رسای شهادت آیت الله رییسی راس ساعت ۱۷ در محل گلزار شهدای کرمان برگزار خواهد شد و برنامه‌های گرامیداشتی را از ساعت ۹ صبح در حسینیه ثارالله و عصر‌ها از ساعت ۱۶ خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برنامه اصلی نیز در محل مصلی امام علی (ع) کرمان برگزار خواهد شد که زمان آن از طریق رسانه‌های جمعی به اطلاع عموم خواهد رسید؛ همچنین اجرای برنامه‌ها با هماهنگی فرمانداری‌ها صورت گیرد تا تدابیر امنیتی آن لحاظ شود.

دشمن تکنیک ترور آرامش روانی را پیگیری می‌کند

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این نشست گفت: نکته مهم در مورد شهید آیت الله رییسی، خدمت به مردم بود و ایشان تعطیلی را برای مسئولان نمی‌دانستند بلکه آن را متعلق به مردم می‌دانست لذا خدمت به مردم نباید تحت شعاع هیچ موضوعی قرار گیرد.

سردار محمدعلی نظری افزود: پس از شهادت رییس جمهور و هیات همراه در کشور همگرایی بهتری به وجود آمده، اما دشمنان از دشمنی خود دست بردار نیستند، ما درگیر جنگی هستیم که تمامی ندارد لذا بایستی تمامی موارد ایمنی و امنیتی را در برنامه‌ها لحاظ کنیم.

وی ادامه داد: دشمن بیکار نخواهد نشست و پس از عملیات وعده صادق می‌داند که کوچکترین اقدام آنان هزینه دارد، اما برخی افراد با لاف مجازی و ایجاد اختلاف به جای وحدت می‌خواهند از شرایط پیش آمده سوء استفاده کنند که با این افراد برخورد خواهد شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: دشمنان برنامه القای آشفتکی و تکنیک ترور آرامش روانی را به صورت غیررسمی دنبال می‌کنند، اما بایستی از خون‌های ریخته شده در راستای وحدت و همگرایی بیشترین بهره را ببریم.

وی گفت: ما در طول نظام ۴۵ ساله ضربات سنگین تری داشتیم، اما این نظام و انقلاب راه خود را ادامه خواهد داد و رهروی نظام و انقلاب نباید کمرنگ شود و تحت تاثیر اقدامات دشمنان قرار نگیرد.

سردار نظری ادامه داد: فرمانداران مباحث را مورد توجه قرار دهند تا در استان کرمان اتفاقی پیش نیاید.

برچسب ها: تعطیلی ، شهادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.