تدوین تقویم گردشگری کرمانشاه

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : وزارت میراث فرهنگی با روی کار آمدن دولت سیزدهم، برنامه‌های متنوعی را به اجرا درآورده که مهم‌ترین آن موضوع تحول و اجرای برنامه‌ها است.

امیری معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه همواره سعی کرده با حضور در نمایشگاه‌های مختلف ظرفیت‌های خود را به خوبی معرفی کند.

امیری خاطرنشان کرد: طی روز‌های آینده جشن سالروز ثبت جهانی کاروانسرای بیستون برگزار می‌شود تا بتوانیم آثار خود را به خوبی به مسافران و ایران‌گردان معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: با هماهنگی صورت گرفته با آموزش و پرورش سعی کرده‌ایم اردو‌های دانش آموزی را به صورت هماهنگ و در راستای آشنایی و فرهنگ‌سازی ایران‌گردی برگزار کنیم و از سوی دیگر رویداد‌های گردشگری در شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها مطرح شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: تقویم گردشگری استان کرمانشاه تدوین شده تا فرمانداران و مسئولان شهرستانی بتوانند متناسب با ظرفیت‌های خود برای توسعه گردشگری اقدام کنند.

امیری بیان کرد: استان کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک به مردم کشور و جهان معرفی شده و این یک فرصت ویژه در کنار پرداختن به حوزه تاریخی برای استان است، زیرا در بسیاری از شهر‌ها چنین ظرفیتی وجود ندارد و باید در راستای معرفی این غذا‌ها گام برداریم.

وی عنوان کرد: در کنار جاذبه‌های تاریخی در حوزه گردشگری، بافت قدیمی خانه‌های تاریخی در حال مرمت و نوسازی هستند و به هتل و فروشگاه تبدیل می‌شوند تا در مسیر گردشگری نقش خود را ایفا کنند، زیرا مهم‌ترین هدف جذب گردشگر توسعه اقتصادی است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اذعان کرد: در نمایشگاه اخیر گردشگری تهران، موضوع گردشگری سلامت با توجه به برخورداری از مرز مشترک با کشور عراق مطرح شد که مورد استقبال مدیران مربوطه قرار گرفت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
آقای امیری اگه شما موفق شدید شهردار کل به وضع ظاهر شهر از جمله خیابانها وکوچه های شهر قدم رنج فرمود از پشت میز بیرون امد سری به سطح شهر بزنن از نزدیک با چشم خود وضعیت نابسامان شهر رو ببینن وکلان شهر کرمانشاه رو از این آشقاهای پخش شده کوچه های بدون اسفالت رسیدگی کردن اونوقت شما هم موفق میشد گردشگر جذب کنید