افزایش ۳ برابری صادرات با شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از افزایش سه برابری صادرات با شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی در استان خبر داد.

بابک مومنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه تشکیل کارگروه ویژه شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی و کشاورزی در استان، از افزایش سه برابری صادرات با شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی در استان خبر داد و گفت: کشاورزان به‌ویژه باغداران مرکبات و کیوی نسبت به تهیه شناسنامه باغ و شناسه محصولات کشاورزی برای صادرات اقدام کنند.

او افزود: طرح شناسنامه‌دار کردن محصولات کشاورزی با هدف نظارت بر تولید، عرضه و صادرات محصولات سالم و شناسنامه‌دار در استان در حال اجرا است.

مومنی گفت: با شناسنامه‌دار شدن محصولات، امکان افزایش دو تا سه برابری صادرات با تولید فعلی وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: کشاورزان به‌ویژه باغداران مرکبات و کیوی نسبت به تهیه شناسنامه باغ و در مرحله بعدی شناسه محصولات کشاورزی برای صادرات به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و دریای خزر اقدام کنند.

مومنی گفت: با توجه به موقعیت صادرات محصولات کشاورزی مازندران، انتظار است جلسات منظم هفتگی و عملیاتی هرچه سریع‌تر سرعت یابد چراکه این امر در کاهش ضایعات بخش کشاورزی و رونق صادرات تاثیر بسزایی دارد.

او از تشکیل کارگروه ویژه شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی و کشاورزی در استان خبر داد و افزود: این کارگروه باید اهمیت سیاست لازم برای کد qr را برای تمامی محصولات و تولیدکنندگان در نظر بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.